אם שרוצח בנה עתיד להשתחרר הלילה: "זה לא מרפה ממני"

אם שרוצח בנה עתיד להשתחרר הלילה: "זה לא מרפה ממני"

אורה שחף, אמו של יגאל שחף זכרו לברכה שנרצח על ידי מחבל העתיד להשתחרר הלילה, סיפרה לגלי צה"ל כי שחרור המחבלים לא נותן לה מנוח. בתוך כך – "אלמגור" הגיש הבוקר שתי עתירות לבג"ץ בעניין שחרור המחבלים. האזינו לראיון המלא

גלי צה"ל

2013-12-30

הלילה ישוחררו 26 מחבלים במסגרת המשא ומתן המדיני. בראיון בתוכניתנו "מה בוער" עם עודד בן-עמי, סיפרה הבוקר (ב') אורה שחף, אמו של יגאל שחף זכרו לברכה שנרצח על ידי מחבל העתיד להשתחרר הלילה, כי שחרור המחבלים לא נותן לה מנוח. "זה לא מרפה, זה איפשהו בתוכי ותמיד יהיה בתוכי", אמרה אורה, "כל גל שחרור מכאיב לי וגורם לי להתגעגע יותר. רוצח תמיד יישאר רוצח".

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" הגיש הבוקר שתי עתירות לבג"ץ בעניין שחרור המחבלים. בעתירה הראשונה נטען כי שחרור המחבלים בעלי התושבות הישראלית נעשה בניגוד להצהרות הממשלה וכי יש לבטלו. בעתירה השניה דורשים העותרים לאפשר להם לקיים צעדת מחאה אל עבר ביתו של אחד המשוחררים במזרח ירושלים. גם נגד פעימות השחרור הקודמות הוגשו עתירות ונדחו.

השרה הממונה על המשא ומתן, ציפי לבני, מתחה ביקורת על השרים הפוגעים בישראל, לדבריה, באמצעות בנייה בהתנחלויות והצעות לסיפוח השטחים. "אנחנו נמצאים כעת בצומת, בין שתי דרכים", אמרה לבני, "האחת היא של אלה שמובילים אותנו לבידוד, אלה שמספחים את הסכסוך עד לנקודת האל חזור והופכים את ישראל להתנחלות מבודדת בעולם".

אמש הפגינו משפחות שכולות ופעילי ימין מול בית ראש הממשלה. בין המפגינים הייתה גם תמר פוגל, שאיבדה את חמשת בני משפחתה בפיגוע הדקירה באיתמר. בראיון בגלי צה"ל אמרה סבתה של תמר, טלי בן ישי, כי ההרגשה בעקבות שחרור המחבלים היא ש"האדמה בוערת". לדבריה, "תמר מרגישה שהיא חייבת לעשות משהו ולהשמיע את הקול הכואב והצועק".