ארגון אלמגור עתר נגד שחרור האסירים: "רוח גבית לטרור"

ארגון אלמגור עתר נגד שחרור האסירים: "רוח גבית לטרור"

ארגון המשפחות נפגעות הטרור "אלמגור" עתר לבג"צ נגד שחרורם של שישה מהאסירים הפלסטינים שצפויים להשתחרר הלילה. לטענת הארגון השישה הם תושבי מזרח ירושלים ולכן אין לשחררם מאחר ומדובר בפגיעה בתושבי ירושלים. "ועדת השרים משחררת רוצחים ומתעלמת ממתן רוח גבית לטרור" נכתב בעתירה

חדשות 10

2013-12-30

ניסיון אחרון למנוע את שחרור האסירים הפלסטינים. ארגון משפחות נפגעות הטרור "אלמגור" הגיש היום (שני) עתירה לבית המשפט העליון כנגד שחרורם של שישה מהאסירים הפלסטיניים שצפויים להשתחרר הלילה מהכלא הישראלי.

בעתירה שהוגשה לבג"צ נאמר כי השישה הם תושבי מזרח ירושלים ולכן אסור לשחרר אותם כחלק מהעסקה בה לא אמורים להיכלל אסירים תושבי ישראל. "ועדת השרים חרגה מהמתווה ומשחררת רוצחים שהושעו במעשי הרג רבים וכן משחררת חמישה אסירים תושבי ירושלים, תוך התעלמות מהפגיעה בעיר, בתושבים ובמערכת המשפט", לשון העתירה.


הפגנה נגד שחרור אסירים. "רוח גבית לטרור" (צילום: אהרון והב – חדשות 24)

אנשי הארגון מתחו גם ביקורת על שופטי בג"צ וביקשו מהם להפסיק את "התבצרות בית המשפט מאחורי עמדה הנמנעת מהתערבות בעלת מניע מדיני". עוד נאמר בעתירה כי החלטת ועדת השרים מהווה "מתן רוח גבית לטרור כפי שעלה מפעימות השחרור האחרונות".

בנוסף עתרו אנשי הארגון בבקשה לאפשר להם לקיים צעדה מהמאהל שהקימו ליד ראש הממשלה לכיוון ביתו של אחד הרוצחים במזרח ירושלים. בשלב זה המשטרה מונעת מהם לקיים את הצעדה במתווה אותו רצו. הצעדה אמורה לצאת בשעה 18:00.

מוקדם יותר היום, בתכנית הבוקר של אורלי וגיא התראיין יעקב טובול, אב שכול שאחד מרוצחי בנו אמור להשתחרר הלילה מן הכלא. "הפכנו להיות בשר התותחים של המדינה. אנחנו יותר פתאים מהאמריקנים", הוא אמר בראיון. טובול הוסיף כי אם השחרור היה בעבור הסכם שלום הוא לא היה מתנגד, אך כעת מדובר במהלך שלא יביא כל תמורה.

"23 שנים אני לא ישן בלילות וביבי ישן כל לילה. אני לא ישן לילה אחד. נתניהו עזב אותנו. היום כשהוא רואה שאנחנו מפגינים ליד הבית שלו הוא סוגר את הווילון. הפכנו להיות בשר התותחים של המדינה", הוא אמר בקול חנוק מדמעות.