26 האסירים הפלסטינים משתחררים הלילה

26 האסירים הפלסטינים משתחררים הלילה

בג"ץ : אין עילה משפטית למנוע מהממשלה לשחרר את המחבלים

רשת ב'

2013-10-29


יו"ר אלמגור, מאיר אינדור

במוקטעה ברמאללה נאספו אלפי פלסטינים לקבל בחגיגות את פניהם של האסירים תושבי הגדה שישוחררו הלילה. הם מניפים דגלים של אש"ף, של פתח' ושל החזית העממית ונושאים שלטים עם תמונות האסירים. כתבנו לענייני פלסטינים מוסר כי עם הגעתם לרמאללה האסירים מתכוונים להניח פרחים על קברו של יאסר ערפאת ואחר כך יתלוו ליושב ראש הרשות אבו-מאזן לבמה ברחבת המוקטעה, שם יישא לשאת דברים.

26 אסירים פלסטינים ישוחררו בשעות הבאות במסגרת הפעימה השנייה במשא ומתן עם הפלסטינים. בג"ץ דחה עתירה נגד המהלך שהגישו ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" ובני משפחות שכולות. השופטים קבעו כי אין עילה משפטית למנוע מהממשלה לממש את החלטתה. 20 מהאסירים משטחי הרשות הפלסטינית, 5 – מרצועת עזה, ואחד ממזרח ירושלים. כמעט כולם נידונו למאסר עולם אחד לפחות, וכולם כבר נשאו עונשים של 20 עד 28 שנות מאסר.

בארגון "אלמגור" זועמים על החלטת בג"ץ. יושב הארגון מאיר אנדור אמר כי נחצו כל הקווים האדומים. לדבריו, השופטים הוכיחו הערב שנפגעי הטרור והחללים שווים בעיניהם כקליפת השום וקיפלו את דגלי הצדק במקום שהיה הכי חשוב להניפם – מול ארגוני הטרור.

5 האסירים מרצועת עזה המיועדים לשחרור הלילה כבר עזבו את כלא עופר והם ימתינו במחסום ארז עד לשעת שחרורם. הוצאתם המוקדמת נועדה ככל הנראה למנוע חיכוכים עם מפגינים בכלא עופר.

מול מחנה עופר הפגינו כמה עשרות פעילי ימין וקראו לשחרר גם אסירים ביטחוניים יהודים. הפעילים שרפו כאפיות.