חגי בן ארצי לנועם שליט: לשחרר את גלעד במלחמה

ברק רביד; יהונתן ליס

חגי בן ארצי לנועם שליט: לשחרר את גלעד במלחמה

מחוץ למשרד רה"מ נמשכת המחאה בעד ונגד העסקה. אחיה של שרה נתניהו התעמת עם אביו של החייל החטוף שענה לו: רוצים את עם ישראל איתנו

הארץ

2009-12-21

בזמן ששרי פורום השביעייה דנים בעסקת שליט, מחוץ למשרד ראש הממשלה בירושלים נמשכת המחאה בעד ונגד העסקה. חגי בן ארצי, אחיה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, הגיע הערב (שני) למאהל מטה המאבק למען שחרור שליט, והתעמת עם אביו של החייל החטוף, נועם שליט.

"באתי לחזק את ראש הממשלה כדי שיתמיד בדרך שהצהיר עליה בשנים האחרונות", אמר בן ארצי לשליט והוסיף בפניו כי "אני מקווה שאפשר יהיה לשחרר את גלעד במלחמה הבאה ברצועת עזה". שליט המופתע שאל אותו בתגובה, מתי תהיה המלחמה הבאה?" בן ארצי השיב לו: "בעוד חודשיים או בעד חצי שנה". שליט ענה לבן ארצי כי "אנחנו רוצים את עם ישראל איתנו היום".

ממול למאהל של משפחת שליט, הגיעו הערב גם חברי הכנסת יעקב (כצל'ה) כץ ומיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי המתנגדים לעסקה. הם טענו כי היה צריך לשחרר את שליט בדרך צבאית, "ולא להתרפס בפני האויב".

כמו כן, הגיעה למשרד ראש הממשלה דבורה אפלבאום, ששכלה את בעלה דוד ובתה נאוה בפיגוע בקפה הלל בירושלים ב-2003, עם מכתב לנתניהו. "אנו מוצאים את עצמנו מול קמפיין חד צדדי ואגרסיבי לעסקה בכל מחיר", כתבה אפלבאום נגד העסקה. "אנו מבקשים ממך לקבל משלחת של משפחות נפגעות טרור המתנגדות לעסקה ודורשות את מיצוי הצדק עם רוצחי יקיריהם".

אפלבאום ביחד עם נציגי פורום המשפחות השכולות וארגון אלמגו"ר נפגשו עם ראש לשכתו של נתניהו, נתן אשל, ומסרו לו את המכתב. מהלשכה נמסר כי אשל הדגיש בפניהם שראש הממשלה ימשיך לשמור על ביטחון מדינת ישראל ועל חיי אזרחיה, וזהו השיקול העיקרי שעומד לנגד עיניו בכל החלטותיו.

מנגד, המשיכו המבקרים לנהור למאהל של משפחת שליט במשך שעות היום. בין השאר, הגיעו למאהל קרנית גולדווסר, אלמנתו של אודי גולדווסר, ואסתר וקסמן, אמו של נחשון וקסמן, כדי להביע את תמיכתן במשפחה ובביצוע העסקה.


נועם ואביבה שליט מחוץ למשרד ראש הממשלה