ישראל פרסמה שמות האסירים שישוחררו

יהונתן ליס; ניר חסון

ישראל פרסמה שמות האסירים שישוחררו

זאת, בכדי לאפשר למתנגדי העסקה לעתור לבג"ץ; לחצו לקריאת הרשימה המלאה. פעילי ימין פלשו לבית שר המשפטים במחאה על שחרור 477 האסירים

הארץ

2011-10-16

שמותיהם של האסירים הפלסטינים המיועדים להשתחרר במסגרת עסקת שליט פורסמו הלילה (ראשון) באתר האינטרנט של שירות בתי הסוהר (שב"ס). זאת, כדי לאפשר למתנגדים לעסקה להגיש עתירה לבג"ץ נגד ביצועה.

מוקדם יותר הלילה, פעילי ימין שמחו נגד עסקת שליט חדרו לחצר ביתו של שר המשפטים יעקב נאמן ודפקו על דלתות הבית בירושלים. פעילי הימין עברו את המאבטחים שעמדו בכניסה לחצר, הגיעו עד לדלתות הבית והצליחו לדפוק עליהן תוך שהם קוראים קריאות נגד השר ונגד שחרור האסירים הפלסטינים ובעד שחרור מקביל של אסירים יהודים שפגעו בערבים.

"אני ראיתי כבר כמה הפגנות, דבר כזה אני לא זוכר. המחאה של האנשים היא על כך שנאמן לא עשה כלום בקדנציה שלו והפעולה הראשונה שהוא עושה זה לחתום על חנינה לרוצחים של 600 יהודים שהיא גם גזר דין מוות להרבה מאוד יהודים נוספים", אמר פעיל הימין הקיצוני, ברוך מרזל. מוקדם יותר הפגינו פעילי ימין מול ביתו של הנשיא שמעון פרס בעת שתיקי החנינה של האסירים המיועדים להשתחרר הועברו למשכנו.

תהליך שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת העסקה מחייב מתן חנינה אישית לכל אחד מהם. רוב האסירים יקבלו את החנינה שלהם מידי נשיא המדינה שמעון פרס. בבית הנשיא הבהירו שלמרות שהנשיא מתכוון לעבור על כל התיקים לפני אישורם, הוא לא יהווה גורם מעכב בדרך לעסקה והוא יאשר את כל החנינות הנדרשות.

מבית הנשיא נמסר כי פרס שוקל להוסיף מכתב לתיקי החנינות בו יצוין כי אין בחנינה משום מתן מחילה לאסירים המשוחררים, וכי החנינה ניתנת רק כחלק מעסקת חילופי השבויים. בצעד דומה נקט פרס בעת שחרורו מהכלא של סמיר קונטר בעסקה עם חיזבאללה ב- 2008.

הבוקר ישמעו האסירים על שחרורם מהכלא באופן רשמי. הם יתבקשו לארוז את חפציהם, ולאחר מכן הם יעברו בדיקות רפואיות בבתי הכלא שבהם ריצו את עונשם וכן יזוהו על ידי אנשי השב"ס. כל התהליך צפוי להסתיים עד יום שלישי, שבו צפויה להתקיים העסקה.

הבוקר צפוי בג"ץ להכריע אם לדון בעתירה שהוגשה אליו ביום שישי על ידי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", כנגד ביצוע עסקת שליט בתאריך הנוכחי הצפוי. בעתירה מבקשים אנשי הארגון מבית המשפט להוציא צו ביניים לדחייה ב-48 שעות של מועד שחרור האסירים הביטחוניים הנכללים בעסקה, ואגב כך גם דחיית מועד חזרתו של שליט מן השבי, זאת כדי "לאפשר למשפחות הנפגעות מהעסקה וקצינים בכירים להתארגן ולבדוק את רשימת המחבלים… ולערער כראוי לפני הרשויות", לשון העתירה.