עמותת משפחות שכולות עתרה לבג"ץ נגד עסקת שליט

עוז רוזמברג

עמותת משפחות שכולות עתרה לבג"ץ נגד עסקת שליט

עמותת "אלמגור" מבקשת לתת למשפחות זמן כדי להחליט האם הן מתנגדות לעסקה. יו"ר העמותה: "מקווה שבג"ץ יתעלם מדעת הקהל"

הארץ

2011-10-14

עמותת "אלמגור", אחד משני הארגונים המרכזיים של המשפחות השכולות בישראל, הגישה היום (שישי) עתירה לבג"ץ בבקשה לדחות את ביצוע עסקת שליט ב-48 שעות. זאת, על מנת שיהיה למשפחות מספיק זמן לעתור לבג"ץ במקרה הצורך כנגד העסקה, שעל פי דיווחים אמורה להתבצע ביום שלישי.

"מדובר בעניין הומאני של חייל אחד, אל מול מדינה שלמה שתיהיה בסיכון", אמר יו"ר העמותה, מאיר אינדור. "ראוי שהמשוואה הזו תיבחן על ידי בג"ץ ולא תיהיה חסינה מפני בדיקה. אני מצפה שבית המשפט העליון יתעלם מלחץ דעת הקהל והתקשורת, כפי שעשה בעבר. לא אתן לקמפיין רחוב לקבוע את ההחלטות הכי גדולות בחברה הישראלית.

"מטה שליט עשה עבודה נהדרת מבחינה תקשורתית, שעוד תילמד בבתי ספר לתקשורת ומדיניות ציבורית: כיצד אפשר לקבל את ההחלטות הבלתי סבירות ביותר כל עוד יש לך אמצעים", הוסיף אינדור.


תמונות של האסירים העתידים להשתחרר בעסקה מוצגות ברמאללה. צילום: דניאל בר און

בפתח של הדיון בעתירה מתכוונים העותרים להציג בפני השופטים את תרחיש האימים שהם צופים שיתממש כמה חודשים לאחר שהאסירים ישתחררו.

כרגע חתומות על העתירה 4 משפחות שכולות, וכן כמה קצינים בכירים בצה"ל וכמה אקדמאים. לדברי אינדור, "יש עוד הרבה משפחות שכולות שמתכוונות להגיש עתירה באופן עצמאי ברגע שהרשימה תתפרסם, במידה ובית המשפט יורה לדחות את העסקה". העותרים מוחים גם על כך שהממשלה לא אימצה את המלצות ועדת שמגר ו-וינוגרד, שקראו לה לקבוע "מחיר" אחיד בעסקאות חילופי שבויים עתידיות. נתניהו אמר כי הדברים ייושמו, אבל רק לאחר שגלעד שליט ישוחרר.