משפחות שכולות עתרו לבג"ץ לעכב את עסקת שליט

עמיחי אתאלי

משפחות שכולות עתרו לבג"ץ לעכב את עסקת שליט

ארגון נפגעי הטרור אלמגו"ר הגיש הצהריים עתירה ראשונה לבג"ץ נגד ביצוע העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. מאז הודיעה הממשלה על אימוץ ההסכם הביעו משפחות שכולות רבות את תסכולם מהשחרור לחופשי של רוצחי יקיריהם. 477 המחבלים שישוחררו בשלישי אחראים למותם של 569 ישראלים

NRG

2011-10-14

ארגון נפגעי הטרור אלמגו"ר הגיש הצהריים עתירה ראשונה לבג"ץ נגד ביצוע העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. בפנייתו דורש הארגון לעכב את שחרורם של מאות המחבלים ביום שלישי הקרוב במסגרת יישום החלק הראשון של העסקה.


497 אסירים פלסטינים ישוחררו ביום ראשון (צילום: רויטרס)

זהו למעשה הצד המשפטי הראשון הננקט נגד מימוש העסקה בפועל מאז הודיעה הממשלה בערב יום שלישי על אימוץ ההסכם עם חמאס. כבר באותו ערב הביעו משפחות שכולות רבות את תסכולם וזעמם על השחרור לחופשי של רוצחי יקירהם. 477 המחבלים שישוחררו ביום שלישי אחראים למותם של 569 ישראלים.

סגן אלוף במיל' מאיר אינדו העומד ראש ארגון אלמג"ור טען "לא הייתה עסקה כל כך חמורה מאז עסקת ג'יבריל". עוד הוסיף אינדכו כי "מר ביטחון או מר טרור שביקר בספרו את עסקת ג'יבריל נותן היום יותר. בפגישות אישיות אמר לנו נתניהו שלא ייכנע ולא ייתן עשירית ממה שהסכים בפועל. כעת, הוא מתגלה כלהטוטן, כאדם לחיץ ואני מציע לכל הציבור ללבוש שכפ"ץ".

שלום רחום, האב ששכל את בנו אופיר שנרצח בשנת 2003 לאחר שהמחבלת אמנה מונא פיתתה אותו, אמר "אני כבר לא חושב על הגורל של אמנה מונא. צריך לדבר על הגורל של הנרצחים הפוטנציאליים, כל אותם אזרחים תמימים שיהיו באוטובוסים ובמסעדות, ואותם רבי-מחבלים ישחטו אותם, יפוצצו אותם או יחטפו אותה".

"אפשר ללמוד מההיסטוריה", אמר רחום והוסיף, "אני לא נגד שחרור שליט, אבל אני נגד העסקה הזו. אילו היו שואלים אותי אם לשחרר את אמנה מונא תמורת שליט בוודאי שהייתי מסכים, על זה המדינה תוכל להתגבר, אבל אני לא יודע אם היא תוכל להתמודד עם אלף רבי-מחבלים שכל אחד מהם מסוגל לאסוף סביבו עוד עשרות. זהו פוטנציאל רצחני. אני לא יודע אם חתמו היום על שחרור שליט או על גזר דין
מוות לנרצחים פוטנציאליים, ימים יגידו".

בנצי בן שהם, ששכל את אחותו בפיגוע בקפה מומנט בירושלים הדגיש "אני לא מאמין בעסקה הזו. ראש הממשלה מחק את המחאה החברתית ואת מחאת הרופאים מסיבות פוליטיות. הוא לא מסוגל לשבת עם הרופאים ולסגור עסקה, אבל הוא מסוגל לשבת עם טרוריסטים ולסגור איתם עסקה. נצטרך עוד הרבה רופאים כדי לטפל בהרוגים בעקבות העסקה הזו", הוסיף.


המשפחות הפלסטיניות מחכות לקרוביהם (צילום ארכיון: איי-אף-פי)