עתירה לבג"ץ: עכבו את שחרור המחבלים

ניר הר-זהב

עתירה לבג"ץ: עכבו את שחרור המחבלים

משפחות שכולות עתרו בצהרים (שישי) לבג"ץ בבקשה לעכב את שחרור 1,027 המחבלים במסגרת עסקת שליט.

ערוץ 7

2011-10-14


השופטת בייניש (פלאש 90)

משפחות שכולות עתרו בצהרים (שישי) לבג"ץ בבקשה לעכב את שחרור 1,027 המחבלים במסגרת עסקת שליט, זאת למרות שטרם פורסמה רשימת המשוחררים.

את העתירה נגד ראש הממשלה ונגד שר הביטחון, הרמטכ"ל והיועץ המשפטי הגישו ארגון אלמגור, בראשותו של סא"ל מאיר אינדור, יצחק מעוז, שבתו תהילה נרצחה בפיגוע ב"סבארו", חובב נוריאל, בנו של ששון נוריאל שנחטף ונרצח, בני משפחת בלום שנפצעו מבקבוק תבערה, הרב שמואל וייס, שבנו החייל נהרג בקרב עם מחבלים, רון קרמן, ששכל את בתו בפיגוע בחיפה, תת-אלוף במיל' אמציה חן וסגן אלוף במיל' דן שיאון.

"זהו שחרור מחבלים שלא היה דוגמתו – גם לא בעסקת ג'יבריל – ובשל ההשלכות הנפשיות על נפגעי העבירה, ובשל האיום הביטחוני שהיא יוצרת על כל האזרחים והחיילים בעתיד", נאמר.

באסירים שתשחרר ישראל תמורת שחרורו של גלעד שליט, סמי יונס, בן 82 מכפר ערא שבאזור נחל עירון. יונס השתתף בחטיפתו של החייל אברהם ברומברג ורציחתו לפני 31 שנים. הוא נידון למאסר עולם ועונשו נקצב ל-40 שנות מאסר.

במשוחררים ווליד אנג'סאס, מחבל חמאס, שנדון ל-26 מאסרי עולם. הוא היה מעורב בהעברת המתאבדים והמטענים לפיגועים בקפה מומנט בירושלים, באוניברסיטה העברית ובמועדון הביליארד בראשון לציון.

ישוחרר גם המחבל שרצח לפני 10 שנים בפיגוע דריסה באזוֹר 7 חיילים ואזרחית, המחבל שדרדר את האוטובוס בקו ארבע מאות וחמש בדרך מתל אביב לירושלים, וגרם למותם של 16 בני אדם, אחד מחוטפיו של החייל נחשון וקסמן ואחד מחברי החוליה שחטפה ורצחה את החיילים אבי סספורטס ואילן סעדון בסוף שנות השמונים ורבים אחרים.