"ברק, אל תסכן את הציבור"

רועי שרון

"ברק, אל תסכן את הציבור"

אב ששכל את בנו בפיגוע שביצעו אנשי ביטחון פלשתינים מבקש לא להעביר להם את השליטה על ג'נין

NRG

2008-03-25

נחמן זולדן, ששכל את בנו עידו בפיגוע ירי בשומרון שביצעו שוטרים פלשתינים, כתב היום מכתב לשר הביטחון ובו ביקר את החלטת השר להעביר את השליטה בג'נין לידי כוחות הביטחון הפלשתינים. לטענתו, המהלך שיוביל לכניסתם של כ-600 שוטרים פלשתינים לעיר רק יגביר את הטרור. זולדן מבקש, בשם משפחות נפגעי הטרור המשתייכות לארגון "אלמגור", פגישה דחופה עם שר הביטחון. ברק אף אמר הבוקר כי יש לאפשר הקלות על הפלשתינים, תוך נטילת "סיכון מחושב".

"אנו סבורים שכשם שאתם, נבחרי הציבור, אינכם מאפשרים כל נטילת סיכון על חייכם ועושים הכול תחת אבטחה הדוקה וכבדה, ובמימון גדול, כדי להגן על עצמכם – אין זה ראוי מוסרית להטיל על הציבור סיכונים מחושבים", כתב זולדן במכתבו.

"ישנה מעורבות עמוקה של אותם גורמי ביטחון פלשתינים במערך הטרור כלפי ישראל", קובע זולדן, ומבקש מברק לשקול את ההחלטה שנית.

"לקחתם סיכון מחושב עליהם"

בנו של זולדן, עידו, נרצח סמוך ליישוב קדומים לפני כארבעה חודשים. בליל הרצח עצרו כוחות הביטחון את החוליה שביצעה את הפיגוע. שלושת חברי החולייה סיפרו בחקירתם כי הם שוטרים פלשתינים.

"העלבון והזעם על הרצח, והנרצחים, אלה שקיפחו חייהם, עוברי דרכים, הנוסעים לבתיהם ולמקומות עבודתם או לימודיהם, פשוטי העם שהפקידו בידיכם את אמונם על מנת שתגנו עליהם – ואתם לקחתם סיכונים מחושבים עליהם", כותב זולדן.

"הננו לבקש ממך פגישה דחופה בה נפרוש לפניך את משמעויות המשפט הנוראי שהשמעת להצדקת החלטתך על 'נטילת סיכון מחושב', על כל היבטיו, החיים בצל השכול, הנוראות המתמידה והבלתי נגמרת של החסר והכאב. הפגיעה במשפחות והמעגלים קרובים, ידידים וחברים", סיכם.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "טרם התקבל המכתב בלשכה. כשיתקבל המכתב, אם יתקבל, תועבר תשובה ישר לפונה".