'אולמרט גורם ל-3 מקרי רון ארד'

אפרת זמר

'אולמרט גורם ל-3 מקרי רון ארד'

מיקי, אמו של החייל החטוף אהוד גולדווסר, מאשימה את רה"מ בכך שהוא לא רוצה לשלם את המחיר

NRG

2008-03-31

בשבוע שעבר היה זה נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, שמתח ביקורת על תפקודו של ראש הממשלה. אמש הצטרפו אליו גם מיקי ושלמה גולדווסר, הוריו של החייל החטוף אהוד גולדווסר. אמו של אהוד גולדווסר, מיקי, האשימה את ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בניסיון לשחרר את החטופים מבלי לשלם מחיר – דבר שיוצר לדבריה עוד שלושה מקרים דומים לזה של הנווט רון ארד.

גולדווסר ניצלה את הבמה שניתנה לה במהלך ערב מיוחד שארגנה אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית בירושלים, ופנתה ישירות לראש הממשלה: "אולמרט, אתה מעוניין להצטייר כמי שרוצה לשחרר את החטופים מבלי לשלם מחיר, ובדרך זו תיזכר כאיש שהביא על מדינת ישראל עוד שלושה מקרי רון ארד", אמרה.

"עוד מעט אנו יוצאים אל חג הפסח, חג החירות, כשראש הממשלה יניח כוס לאליהו הנביא הוא צריך להניח כוס נוספת לשלושת הבנים החטופים", אמרה גולדווסר. "אני עדיין לא קיבלתי תשובה מדוע לא נעשה הכל כדי להחזיר את בני בכורי הביתה".

"אל תתנו לאדישות להרוג אותם"

האירוע שארגנה אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית נערך תחת הכותרת המלווה את הקמפיין לשחרור החיילים החטופים, אהוד גולדווסר, אלדד רגב וגלעד שליט: "אל תתנו לאדישות להרוג אותם". מטרת הכינוס היתה גיוס מתנדבים למטה המאבק לשחרור שלושת החטופים.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, שלמה לוי, אמר אמש כי על הפרק בפתרון הבעיה עומדת רק שאלת המחיר. "האמת היא פשוטה – להשבתם של גלעד ואלדד ואהוד יש מחיר", הסביר לוי. "הקונצנזוס קיים רק על רעיון שיבתם הביתה, על שאלת המחיר אנחנו כנראה יש מחלוקת".

"אם יש משמעות כלשהיא לערב מעין זה היא רק ביכולת לייצר אמירה חדה וברורה וכואבת – להשבתם של גלעד, אלדד ואהוד אין מחיר גבוה מדי", הוסיף לוי. "מדינה חזקה יודעת להתמודד עם רוצחים ועם מחבלים ומצעדי ניצחון . אין אף כלי, לאף מדינה, להתמודד עם ייסוריה של אמא, אי ודאותה של רעיה או געגוע של אח. אין כלי כזה ולכן אין להם מחיר".

"החטופים הנוכחיים הם תוצאות החטיפות הקודמות"

בתגובה לדבריה של גולדווסר, טען ראש פורום ההורים השכולים בארגון נפגעי הטרור אלמגור, ד"ר אריה בכרך: "על ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לא להיכנע ללחצים הגוברים עליו בימים האחרונים לשחרר מחבלים תמורת החטופים".

לדברי בכרך, שאיבד את בנו בוואדי קלט, "על ראש הממשלה לראות את טובת האומה כולה ולא לחזור על טעויות קודמיו אותן שילמו קורבנות רבים בחייהם, לאחר שהמחבלים ששוחררו חזרו למעגל הטרור. וביתר מוטיבציה ופגעו בהם. 180 ישראלים נרצחו רק בחמש שנים האחרונות ממחבלים משוחררים.

"מי שיבצע את עסקת השחרור גוזר גזר דין מוות על אחרים. החטופים הנוכחיים הם תוצאות החטיפות הקודמות והחטיפות הבאות יתגברו מרגע שחמאס וחיזבאללה יבינו ששיטת החטיפות עובדת, אם תבצע עסקת כניעה עם חמאס וחיזבאללה. את מעגל הדמים והחטיפות האלו צריך להפסיק".