ארגון נפגעי הטרור לרה"מ: אל תשחרר מחבלים תמורת שליט

נדב שרגאי; ג'קי חורי

ארגון נפגעי הטרור לרה"מ: אל תשחרר מחבלים תמורת שליט

במכתב ששלח ארגון 'אלמגור' לאולמרט נכתב "אל לך להיכנע ללחצים הבלתי פוסקים ממשפחת החטוף לשחרור מחבלים מטעמים אישיים מובנים, אך לא מוצדקים"

הארץ

2008-03-25

בעקבות דברי הביקורת שמתח אתמול (רביעי) נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד, על ראש הממשלה, אהוד אולמרט, קרא ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" לרה"מ שלא להיכנע ללחצים לשחרור מחבלים תמורת החייל החטוף.

"החלטות קודמות לשחרור מחבלים, הביאו ליותר פיגועים וחטיפות", כתוב במכתב ששלח לאולמרט הד"ר אריה בכרך, אב שכול ודובר 'אלמגור', "אתה ראש הממשלה של עם ישראל כולו ולא של משפחה כזו או אחרת. לכן האינטרס הלאומי כולו חייב להיות מול עיניך ואל לך להיכנע ללחצים לשחרור מחבלים שבאים מגורמי הטרור ומקורביהם, או ממשפחת חטוף שהפכה לצערנו לבת ערובה בידי הטרור, בלחצים הבלתי פוסקים שלה לשחרור מחבלים מטעמים אישיים מובנים, אך לא מוצדקים".

נועם שליט: למה רק גלעד משלם את המחיר?

אדברי ארגון 'אלמגור' באים בעקבות דבריו של נועם שליט אתמול בכנס הזדהות עם החיילים החטופים שהתקיים באוניברסיטת בר אילן."מדוע מכל שרשרת הפיקוד הקשורה למחדל החטיפה, רק רב"ט גלעד שליט צריך לשלם את המחיר?", שאל אביו של החייל החטוף, ותקף את אולמרט באומרו כי "הוא מהסס, נמנע מלהכריע, דוחה את ההכרעות, בניגוד לקודמיו שידעו לקחת החלטה ולהכריע."

הביקורת של שליט על התנהלות ראש הממשלה בכל הנוגע לשחרור בנו אינה חדשה, והוא לא פעם מתח ביקורת על סוגיית קבלת ההחלטות וההכרעות בעניין שחרור אסירים, גם אם המהלכים לא זכו לאהדה רבה.

"שרון, בניגוד לכל היועצים סביבו שהתנגדו לעסקת טננבוים, הכריע בניגוד לכולם והצהיר 'אני לא משאיר אף יהודי אצל החיות האלה'", אמר שליט, "גם נתניהו ידע להכריע ולא היסס באירוע בעמאן, כשאנשי מוסד נתפסו (בניסיון לחסל את בכיר חמאס, חאלד משעל, ג"ח), ואף מבלי שנשקפה להם סכנת חיים, שיחרר עבורם שני ארכי מחבלים. ראש ממשלה נבחר בדיוק בשביל זה, הוא הקברניט של הספינה והוא זה שנדרש להכריע".

לדבריו, הזמן בפרשה הזו הוא קריטי. "אם רוצים להציל את גלעד ולא לקבל חס וחלילה מקרה רון ארד 2, צריך להזדרז ולדעת להכריע כל עוד לא מאוחר מידי. המצב בעזה לא משתפר עם הזמן, ההיפך, הוא נפיץ ביותר ובכל רגע עלולה להידלק אש תופת או שמישהו יאבד שליטה ואז כולנו נצטער שאיחרנו את הרכבת", אמר.

שליט תקף גם את חמאס, שלדבריו, "שחרור האסירים הפלשתינאים, הוא לא בהכרח בראש סדר העדיפות שלהם. "צריך לומר ביושר שגם הצד השני ? גורמי החמאס שמחזיקים את גלעד אינם ממהרים לשום מקום. בראש מעייניהם אני חושש, הדאגה לעורם שלהם, ביטחונם האישי", אמר.

יש משפחות שכולות התומכות בשחרור אסירים

שליט התייחס גם להתנגדות של משפחות שכולות לשחרור אסירים פלשתינאים "עם דם על הידיים". לדבריו, "אכן יש כאן דילמה לא פשוטה, אכזרית וחדה כתער: האם יש לשחרר מחבלים רוצחים על מנת להציל חייל ישראלי חי. מה גובר כאן הרגש, הנובע מדם ליבם של המשפחות נפגעי הטרור או ההיגיון הפשוט?"

הוא ציין כי קיימת התארגנות של משפחות שכולות, שפנו לראש הממשלה והביעו תמיכה בשחרור האסירים. "בין הקולות האלו אני חייב לציין את קולו האמיץ והאציל של הרב ח"כ יצחק לוי, מראשי הציונות הדתית, שמתוך כאבו התייצב בקול רם ואמיץ והצהיר קבל עם ועולם שיהיה מוכן שישוחררו רוצחי בתו איילת השחר", אמר שליט.

שליט חזר שוב על עמדתו בעניין התוצאה הסופית למגעים בכל הנוגע לשחרור בנו. "אולמרט טוען שנעשים מאמצים גדולים ושאין יום שלא דנים בנושא", אמר שליט, "אני יכול בחון את זה רק על פי מבחן התוצאה, והתוצאה היא אפס אחוזי הצלחה.

"לסיכום, אפשר וצריך להציל את גלעד מיד לפני שיהיה מאוחר מידי ואני מקווה בכל ליבי שגם את אודי גולדווסר ואלדד רגב. התמיכה המאסיווית והחמה שאנחנו מקבלים מכל שכבות הציבור מלמדת אותנו ומעודדת אותנו שרוב העם רוצה בכך ומוכן לשלם את המחיר למען מטרה זו."


נועם שליט, אתמול. הזמן הוא קריטי