משפחות שכולות נגד העסקה: "זה יום קשה"

רונן דמארי; עמרי מניב

משפחות שכולות נגד העסקה: "זה יום קשה"

שלום רחום שבנו אופיר נרצח על ידי המחבלת אמנה מונא, שצפויה להשתחרר אמר: "אני לא נגד שחרור שליט, אני נגד העסקה. הפוטנציאל רצחני"

NRG

2011-10-11

בין המחבלים שאמורים להשתחרר בעסקת שליט מופיעה גם אמנה מונא, שפיתתה את הנער אופיר רחום ז"ל מאשקלון, והביאה לרציחתו כשהוא בן 16 בלבד באירוע שהתרחש בשנת 2003.


שחרור אסירים פלסטינים (צילום: רויטרס)

אביו של אופיר רחום, שלום, הביע התנגדות לעסקה ואמר ל-nrg מעריב: "אני כבר לא חושב על הגורל של אמנה מונא. צריך לדבר על הגורל של הנרצחים הפוטנציאליים, כל אותם אזרחים תמימים שיהיו באוטובוסים ובמסעדות, ואותם רבי-מחבלים ישחטו אותם, יפוצצו אותם או יחטפו אותה".

"אפשר ללמוד מההיסטוריה", אמר רחום והוסיף, "אני לא נגד שחרור שליט, אבל אני נגד העסקה הזו. אילו היו שואלים אותי אם לשחרר את אמנה מונא תמורת שליט בוודאי שהייתי מסכים, על זה המדינה תוכל להתגבר, אבל אני לא יודע אם היא תוכל להתמודד עם אלף רבי-מחבלים שכל אחד מהם מסוגל לאסוף סביבו עוד עשרות. זהו פוטנציאל רצחני. אני לא יודע אם חתמו היום על שחרור שליט או על גזר דין מוות לנרצחים פוטנציאליים, ימים יגידו".

עוד טען רחום "רק לאחרונה ראינו את ראש הממשלה ואת השרים מדברים על העסקה. כולם התנגדו ואמרו שזו עסקה מסוכנת לציבור, ומה קרה היום? כולם הפכו לחסידי אומות העולם? הסכנה חלפה? אנחנו לא חיים ליד שכנים שוויצרים. רק לא מזמן יצאנו מהמקלטים. מדברים על האביב הערבי ועם העסקה הזו אנחנו שופכים דלק של רבי-מחבלים שיוסיף לבלגאן במזרח התיכון".

"עסקת שליט רעה לישראל"

בנצי בן שהם, ששכל את אחותו בפיגוע בקפה מומנט בירושלים, הגיע הערב לרחבת משרד ראש הממשלה כדי להביע את תסכולו מההסכם הנרקם.

"לא יכולתי לשבת בבית לכן הגעתי הנה. אני לא מאמין בעסקה הזו. היום זה יום מאוד קשה לנו. יום שמח לחברה עם זיכרון מאוד קצר", אמר בן שהם. "ראש הממשלה מחק את המחאה החברתית ואת מחאת הרופאים מסיבות פוליטיות. הוא לא מסוגל לשבת עם הרופאים ולסגור עסקה, אבל הוא מסוגל לשבת עם טרוריסטים ולסגור איתם עסקה. נצטרך עוד הרבה רופאים כדי לטפל בהרוגים בעקבות העסקה הזו", הוסיף.

מאיר אינדו, יו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", אמר הערב "מי שישלם את המחיר זה לא ביבי ושריו, אלא 183 איש ששילמו
בעקבות עסקאות קודמות. לא הייתה עסקה כל כך חמורה מאז עסקת ג'יבריל".

עוד הוסיף אינדכו כי "מר ביטחון או מר טרור שביקר בספרו את עסקת ג'יבריל נותן היום יותר. בפגישות אישיות אמר לנו נתניהו שלא ייכנע ולא ייתן עשירית ממה שהסכים כעת. הוא מתגלה כלהטוטן, כאדם לחיץ ואני מציע לכל הציבור ללבוש שכפ"ץ".

לההתנגדות העזה של המשפחות השכולות, הצטרפו גם מספר שרי ממשלה וחברי כנסת. מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי אמר הערב "עסקת שליט רעה לישראל, ביבי לא עומד בלחצים ומפקיר את ביטחון המדינה". עוד טען "הכתובת על הקיר, בעקבות עסקת שליט רחובות ישראל ישטפו בדם. עם כל הצער שבדבר, אני קורא לשרים להתנגד לאישור העסקה".