אח שכול: נועם שליט מבין את עמדתנו

שמעון כהן

אח שכול: נועם שליט מבין את עמדתנו

אח שכול מספר על חששו משחרור מחבלים ועל שיחותיו עם נועם שליט: הוא מבין ומכבד את עמדתנו גם אם לא מסכים, הוא מבין שלא בכל מחיר.

ערוץ 7

2009-12-21

ביממה האחרונה, אותה מגדירים רבים כקריטית ביותר עבור המחליטים בסוגיית העסקה לשחרור גלעד שליט, שוגר לראש הממשלה נתניהו מכתבם של אחים שכולים הקוראים לו "כאחים שכולים לאח שכול" שלא לשחרר מחבלים רוצחים במסגרת העסקה. אחד האחים, בנצי בן שוהם, ששכל את אחותו לימור בפיגוע בקפה מומנט, שוחח ביומן ערוץ 7 על המכתב ועל תחושותיו בימים אלה, ואף על מאבקו המשותף עם המטה לשחרור גלעד שליט לשחרור של גלעד.

לדבריו כניעה של נתניהו לתכתיבי החמאס ושחרור מחבלים תהיה לא רק כניעה אישית שלו אלא כניעה של כולנו. בן שוהם אינו מבין מדוע דורש נתניהו שלא יקלטו המחבלים המשתחררים ביהודה ושומרון, אלא לשלוח אותם למקום שידו של צה"ל תתקשה להשיגם בבוא השעה.

"רוצח שרצח משפחה שלמה, אפשר לשחרר דבר כזה?", הוא שואל.

ועם כל זאת מדגיש בן שוהם את תחושת המחויבות לגורלו של שליט. "חייבים להחזיר אותו", הוא אומר ומספר על הסיוע שהוא מעניק באופן אישי ליושבי מאהל המחאה למען שחרורו של גלעד.

לדבריו במהלך החודשים האחרונים שוחח פעמים רבות עם נועם שליט ו"נועם עצמו אומר שהוא מבין אותי. הוא אומר לאנשים שזה כאבו של אח שכול וצריך להבין אותו. הוא מבין גם אם לא מסכים. קרנית גולדווסר אמרה לי כל הכבוד שאני כאן. אני מקבל תמיכה מהפעילים", הוא מספר.

לדבריו הויכוחים בתוך האוהל לא הגיעו מעולם לטונים גבוהים ושמרו על ארשת של מכובדות והבנה הדדית. רגע קיצוני של אי הסכמה היה הרגע בו התווכחו על עצם הצורך בהפגנות המעלות את המחיר אותו דורש חמאס עבור גלעד. "התווכחתי איתם וטענתי שצריך לפעול בשקט. בעצם המשפחה לא צריכה לעשות כלום. לא צריך לעבור בין השרים. השרים יודעים שצריך לשחרר אותו. יש פעילות שקטה, אבל הפגנות לא צריכות להיות".

במכתבם לראש הממשלה כתבו האחים השכולים:

ביבי, אח שכול יקר,

אחיך הקריב את היקר ביותר כדי להגן על מדינת ישראל מפני סחף הכניעה לטרור.

מותו של אחיך היה נחוץ בדיוק כמו מותו של כל חייל אחר ששלחנו לקרב במקום להיכנע בפשטות ובקלות ל"דרישות" האויב.

מר נתניהו היקר,

אם תבחר להיכנע לטרור מהי משמעות חייו של יוני? מהי משמעות הסיכונים שנטל על עצמו? של רבים אחרים, חיילים ומשפחות?

אל נא תאמר שיוני היה יחיד סגולה או נעלה מהם. הגבורה וההקרבה שייכים לכל העם ועל כל אחד להתחייב לערכים אלו כדי לאפשר את קיומנו כאן.

שנים רבות הנך הצוק שעומד מול הכניעה לטרור. אם תיפול גם אתה מי יעמוד מולו עוד?

על מי תיפול אשמת נהרות הדם אשר ישפכו כאן – דמנו ודם ילדינו?

אנא אל תאכזב אותנו , אל תאכזב את עמך ובוחריך,

בברכה,

אחים ואחיות שכולים בארגון נפגעי הטרור "אלמגור"