מבליטים רק את תומכי 'עיסקת המחבלים'

מבליטים רק את תומכי 'עיסקת המחבלים'

ד"ר אריה בכרך, מארגון נפגעי הטרור אלמגור מאשים את התקשורת בסיקור חד צדדי בסוגיית עיסקת שחרור מחבלים.

ערוץ 7

2007-01-03

מתנהל מסע תקשורתי נמרץ בעד עיסקה לשחרור מחבלים תמורת החייל החטוף גלעד שליט, תוך נסיון להעלים את דעתם של אלו המתנגדים כמו נפגעי הטרור. כך אומר חבר בארגון נפגעי הטרור אלמגור, ד"ר אריה בכרך.

בראיון לערוץ 7 אומר בכרך כי התקשורת ובעיקר העיתונאים, שהשקפת עולמם היא שמאל קיצוני, נותנים במה בלתי מוגבלת לתומכי העיסקה. זאת למרות שאין המדובר בעצם בעיסקה לשחרור החייל אלא כדי לפתוח אופק מדיני וליצור מהפך בכל התפיסה באזור. מדובר בדברים מפורשים שאמר שר הפנים רוני בר און והובאו בערוץ 7. בכרך אומר כי ערוץ 2 פנו אליהם והועבר אליהם המידע שמבוסס על שיחה ישירה בין בכרך לשר הפנים אך ערוץ 2 'החליטו לא לפרסם'. הוא מוסיף כי גם מערוץ 10 התקשרו אך "כששמעו מה אנחנו חושבים על שחרור מחבלים ובאיזה עוצמה רגשית והגיונית, אותה אישר גם בר און, נעלמו כולם".

כל העיתונאים גולשים באתר ערוץ 7 , אומר בכרך, אך הרושם הוא כי יש מגמה בתקשורת הכללית שלא להביא את הדברים המתפרסמים לידי ביטוי. בכרך מציין כדוגמא את הסיקור של ערוץ 2 להפגנה ליד בית ראש הממשלה בסוגיית שחרור מחבלים. ערוץ 2 הראה רק את המפגינים בעד השחרור בכל מחיר, ולא הוזכרה כלל הפגנה ליד של המתנגדים "אפילו את השלטים שלנו לא הראו" אומר בכרך.

מדובר במגמה של התקשורת להשפיע על הפוליטיקאים על ידי הבלטת צד אחד ויצירה הרושם כאילו "כל העם תומך בכל מחיר בשחרור מחבלים", מוסיף בכרך.

אנחנו מבינים את משפחת שליט אומר בכרך, אך "מעבר למשפחת שליט יש גם משפחות אחרות ששילמו את מחיר השחרורים הקודמים, מעסקת ג'יבריל המפוקפקת, עד עסקת טננבוים המושחתת, כל אלה שנרצחו בטווח הזמן הזה, נרצחו כתוצאה משחרור הרוצחים, לכן יש עוד פן למטבע. לפחות שיראו לפני הציבור את שני הצדדים והעובדה שלא עשו זאת בצורה מאוזנת ונכונה זה מראה על איזושהי מגמה".

בכרך אומר כי במשך שנים יש קושי למחות נגד התנהלות התקשורת שכן הם מוצאים תמיד תירוצים מדוע לא להביא צד נוסף 'אם עורך רוצה להדגיש כיוון מסויים, אין אתיקה שתועיל'.

אך הבעיה לדבריו היא שעם ישראל בכללו אינו מקבל את המידע. "כל אחד יכול חלילה לשלם על העיסקאות המפוקפקות הללו ומי שלא ישלם הם אלו שעושים אותן. הילדים של אולמרט בטוח לא ישלמו את המחיר", הוא מסכם.