אלמגור: הצעדה נועדה להפיל את נתניהו

בני טוקר

אלמגור: הצעדה נועדה להפיל את נתניהו

"מדובר במשרדי פרסום מתוחכמים שבאמצעות השלטת בלוטות הרגש על המוח מנסים לטשטש אומה שלמה", אומר ארגון נפגעי הטרור.

ערוץ 7

2010-06-25

יו"ר ארגון אלמגור, סגן אלוף במיל' מאיר אינדור, מתייחס בראיון לערוץ 7 לסיקור התקשורתי לו זוכה הקמפיין לשחרור גלעד שליט, "סיקור מוטה ולא הגון", כלשונו.

"שני העיתונים, מעריב וידיעות חצו את הקווים, במקום לשמש ככלב שמירה של הדמוקרטיה ולקיים דו שיח אמיתי, הם נוקטים עמדה ברורה וחד צדדית, בדיוק כמו שקרה בעסקה לשחרור סמיר קונטר גם אז הם סברו שצריך לבצע אותה, אלא שהפעם הם לא רק נוקטים עמדה אלא גם מארגנים את המחאה, מעריב מציג בגלוי שמדובר במסע מחאה נגד הממשלה ומכוון את החצים כלפי ביבי. עורך העתון מסביר מדוע עתונו מצדד בשחרור מחבלים", אמר.

"זה לא נורא כי אפשר תמיד לתפוש אותם מחדש. מי שילם את המחיר עד שיתפשו אותם?הוא? או אנשים כמו הרב חי שנרצחו על ידי מחבל ששוחרר. בעיתון ידיעות כתבה עורכת בכירה שהציבור כבר הכריע שצריך לשחרר את המחבלים תמורת שליט למרות כל הסכנות-ולכן יש לשחררם".

אינדור משוכנע שיש פה פגיעה אמיתית בזכות הציבור לדעת, "הקמפיין שלהם מסתמך על כך שיש לנו ראש ממשלה לחיץ ואני לא לגמרי בטוח האם גלעד שליט הוא זה שעומד בראש מעייניהם. שלחנו מכתב חריף למועצת העיתונות בתלונה שמדובר בקמפיין מתוזמן, תוך שימוש ציני בסלבריטאים כדי לעודד את העסקה, יש פה חשש כבד להטעיית הציבור, איך אפשר לנהל דיון דמוקרטי כשהם בעצם בחרו עמדה משותפת והשתיקו את העמדה האחרת".

לדבריו השמאל לא באמת מתעניין בגלעד שליט, "יוסי ביילין אמר בשעתו שצריך לשחרר את ברגותי מהכלא כי רק איתו נוכל לנהל משא ומתן, שליט זו עוד סיבה. זה מה שהם באמת רוצים, אני לא מצפה שאלה שהתנגדו לנוהל שכן וסיכנו את חיילי צהל , אכפת להם פתאום מגלעד שליט, להפתעתי, העצומה הראשונה הייתה של כאלה ועוד תחת כותרת מתחסת "יש לשחרר את אחינו החייל". הם מבחינתי דומים למארגני המשטים למען החמאס, מדובר פה במשרדי פרסום מתוחכמים שבאמצעות השלטת בלוטות הרגש על המוח מנסים לטשטש אומה שלמה. האמת? מטרת העל שלהם בכלל לא בחשיבה הרגילה של האדם הנורמטיבי, הם רוצים להוריד את ביבי מהשלטון, ואחרי שהם ישיגו את מבוקשם וגלעד שליט ישוחרר הם עוד יאשימו אותו שהוא היה לחיץ".