הורים שכולים: לא לשחרר מחבלים תמורת שליט

יובל אזולאי

לא בכל מחיר

הורים שכולים: לא לשחרר מחבלים תמורת שליט

הארץ

2010-06-25

יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, "אלמגור", מאיר אינדור פותח מדי בוקר בימים האחרונים את חלק מהעיתונים המרכזיים ומתחלחל מהקמפיין שהם מובילים למען שחרור החייל השבוי גלעד שליט: "העיתונים יודעים שראש הממשלה שלנו לחיץ והם לוחצים. האמן לי, גם אם ראש הממשלה ישחרר מחבלים שידיהם מגואלות בדם, יום למחרת הוא יחטוף חזק בראש מאותם עיתונים בדיוק, על כך שהוא לחיץ. אנחנו ב'אלמגור' בהלם מוחלט, לנוכח הקרנבל הפרחחי הזה שעושה לעצמה התקשורת הישראלית", אמר אתמול בגילוי לב ל"הארץ".

ארגון "אלמגור", שמאגד נפגעי פעולות טרור ומשפחות שאיבדו את יקיריהן בפעולות של מרצחים מלא הזדהות למצוקותיהם של החייל השבוי ושל משפחת שליט, אך מתנגד עקרונית לשחרור של מחבלים: "להורים שכולים שאיבדו את היקר להם מכל בפיגוע, יש תמיד את הנחמה שיקירם יהיה הקורבן האחרון. ומה עכשיו? אחרי שרוצחים רבים יחזרו להלך חופשי, יתחדשו הפיגועים וההורים האלה, נשארו בלי יקירם וגם בלי נחמה", אמר. בארגון החליטו שלא לקחת חלק בצעדה למען שחרורו של שליט.

יוסי מנדלביץ' שכל את בנו יובל בן ה-13 וחצי, תלמיד בית הספר הריאלי בחיפה בפיגוע התאבדות שאירע בחודש מארס 2003 בקו 37 בחיפה. מאז, הוא חבר בפורום "שלושה אבות" של נרצחי הפיגוע, ביחד עם רון קורמן ויוסי צור. לצד התנגדותם הנחרצת לשחרור מחבלים, הם רוצים כמו כל ישראלי את גלעד שליט בבית, במצפה הילה: "רצינו להיפגש עם משפחת שליט, היא סירבה", אמר אתמול מנדלביץ': "הרי אנחנו יודעים באילו מחבלים מדובר. הרי ראש השב"כ דיסקין לא מתנגד סתם לשחרורם. מרבבות האנשים שיצעדו ברחבי הארץ למען שליט, אולי יהיו כמה שייפגעו חלילה בפיגועים שאותם רוצחים יעשו אם ישוחררו. ראש הממשלה חייב להורות לשר הביטחון להכין אופציה צבאית לשחרור שליט ואם אין כזאת, לפטר אותו", אמר.

ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין לשעבר, האלוף (במיל') יעקב עמידרור אמר אתמול כי הוא מתנגד עקרונית לכל משא ומתן עם ארגון טרור: "ישראל צריכה לאמץ את הגישה האמריקאית בעניין זה ולא לנהל מו"מ עם מי שחוטף חיילים ואזרחים. יצאנו למערכה בעזה וישראל לא העמידה כתנאי להפסקת הלחימה את שחרור שליט. שגינו", אמר.