המתנחלים החלו להקים מאחז בצומת בית חגי בתגובה לפיגוע

נדב שרגאי

המתנחלים החלו להקים מאחז בצומת בית חגי בתגובה לפיגוע

הארץ

2005-06-26

תושבי בית חגי החלו להקים אתמול בלילה מאחז בצומת בית חגי, סמוך למקום שבו נרצח ביום שישי הנער אביחי לוי. לדברי המתנחלים, הקמת המאחז היא תגובתם לרצח ולעובדה שההקלות בתנועה לפלשתינאים שעליהן החליטה הממשלה, הן אלה שאיפשרו למחבלים לבצע את פיגוע הירי.

ראש המועצה האזורית דרום הר חברון, צביקי בר חי, אמר בעקבות הרצח: "המחבלים מזהים היטב את חולשת ישראל, והבריחה מחבל עזה מדרבנת אותם להמשיך במעשי הטרור עד שיבריחו אותנו מכל חלקי ארץ ישראל. גם הכוונה להפקיר את בית לחם וקלקיליה פעלה כרוח גבית למחבלים"

במועצת יש"ע אמרו אתמול בתגובה לפיגוע הירי, כי "מי שבורח מפני הטרור, הטרור רודף אחריו". עוד נאמר בהודעת המועצה, כי "כפי שהתרענו בעבר, עם ההתקדמות לקראת ביצוע תוכנית ההתנתקות והמשך הבריחה מחבלי ארץ, יגבירו ארגוני הטרור את הנסיונות לבצע פיגועים. גם הנער ששילם בחייו יוצג על ידי הפלשתינאים כחלק מהסטטיסטיקה של נצחון הטרור על ישראל – נצחון שהביא לגירסתם להחלטה על הנסיגה מחבל עזה וצפון השומרון".

מאיר אינדור, ראש ארגון אלמגור, ארגון נפגעי הטרור, תקף את מדיניותו של ראש הממשלה, אריאל שרון, ואמר בתגובה כי בתקופתו של שרון היו יותר הרוגים מפעולות טרור, מאשר תחת כל ראש ממשלה אחר. "הכל רעש וצלצולים וספינים ושיתוק מוחלט שמוקרן אל כפופיו במטכ"ל", אמר אינדור.

מפלגת האיחוד הלאומי אמרה אתמול בתגובה לפיגוע, כי הירי הוא תוצאה ישירה של מדיניות הממשלה להוציא את צה"ל מחברון כדי למנוע חיכוך בין המתנחלים לבין הפלשתינאים. בהודעת האיחוד הלאומי נאמר כי גם ההיערכות למסור את העיר בית לחם רק תביא להתגברות הטרור. "מכל מקום שבו נברח, הטרור ירדוף אחרינו", נאמר.