נער נהרג בפיגוע ירי באזור חברון

אורי גליקמן; דורון נחום

אורי בינדר; מנחם רהט; טל ימין-וולבוביץ

נער נהרג בפיגוע ירי באזור חברון

אש נורתה לעבר קבוצת נערים שעמדו בטרמפיאדה ליד היישוב בית חגי שבאזור חברון. מהירי נהרג נער בן 17 ושלושה נוספים נפצעו, אחד באורח קשה מאוד. גדודי אל-אקצה קיבלו אחריות

NRG

2005-06-25

הנער אביחי לוי, בן 17 מבית-חגי, נהרג אתמול בצהריים בפיגוע ירי באזור חברון. מהירי נפצעו שני נערים נוספים ואדם מבוגר שנפצע קל. גדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח קיבלו אחריות לירי.

מתחקיר ראשוני עולה שסמוך לשעה 16:40 עמדה קבוצת נערים בטרמפיאדה סמוך ליישוב בית חגי שבאזור חברון. רכז הביטחון של היישוב בית חגי שהגיע למקום עצר את רכבו כדי להעלות אליו את הנערים וחוליית מחבלים, שארבה בסמוך למקום ברכב, פתחה בנסיעה וירתה לעבר הנערים ולעבר רכבו של רכז הביטחון. מהירי נפצעו שלושה נערים ורכז הביטחון של היישוב.

מנהל המוקד הארצי של מגן דוד אדום, זכי הלר, סיפר ל-NRG מעריב כי צוותים רפואיים שהגיעו למקום מיהרו להגיש עזרה לארבעת הפצועים, שני נערים במצב אנוש, נער נוסף בינוני עד קשה, ורכז הביטחון שנפצע קל.

במהלך נסיונות ההחייאה החמיר מצבו של לוי, ולרופא שהגיע למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו. הפצוע קל טופל במקום, ושני פצועים נוספים הועברו לבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. מצבו של אחד מוגדר קשה מאוד ומצבו של השני מוגדר כבינוני.

רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל-מנאר", דיווחה שגדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח, קיבלו אחריות לפיגוע. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר הרכב שבו נסעו מבצעי הפיגוע.


מפת אזור הפיגוע

רוח גבית לטרור

ראש מועצת הר חברון, צביקי בר-חי, אמר בתגובה לפיגוע הירי: "המחבלים מזהים היטב את חולשת מדינת ישראל והבריחה מחבל עזה מדרבנת אותם להמשיך במעשי טרור עד שיבריחו אותנו מכל חבלי ארץ ישראל".

בר-חי מתח ביקורת על הכוונה להעביר את בית-לחם וקלקיליה לידי הפלשתינים. "הכוונה להפקיר את שתי הערים פועלת כרוח גבית לטרור", אמר.

יו"ר ארגון אלמגור, מאיר אינדור, תקף את ראש הממשלה, אריאל שרון. "תחת שרון היו יותר הרוגי טרור מכל ראש ממשלה אחר", אמר. "הכול רעש, צלצולים, ספינים ושיתוק ביטחוני מוחלט שמוקרן על כפופיו במטה הכללי".

גם מפלגת "האיחוד הלאומי" תקפה את מדיניות הממשלה. "פיגוע הירי
הוא תוצאה ישירה של מדיניות הממשלה להוציא את כוחות צה"ל מחברון כדי למנוע חיכוך כביכול בין היישוב היהודי לערבים", נאמר בהודעת המפלגה.

"גם ההיערכות למסור את בית-לחם לפלשתינים רק תגביר את הטרור נגדנו. ברגע שהפלשתינים רואים כי הרסן של כוחות הביטחון נגדם הותר והופנה כלפי המתיישבים, הם מפנים גם כן את כוחותיהם כלפי מתיישבי יש"ע ודרום הארץ".

ביום שני השבוע נהרג יבגני ריידר, תושב חרמש בן 27, בפיגוע ירי ליד בקה א-שרקייה, דרומית-מערבית לג'נין. בפיגוע נפצע באורח קל אנדריי זיידן, בנה בן ה-16 של שותפתו לחיים של ריידר, שהיה עמו במכונית. הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות לפיגוע.

יום לאחר מכן נורה מאבטח ששמר בכניסה לאזור התעשייה של היישוב ברקן שבשומרון. נשקו של המאבטח, שנפצע קל, נלקח ממנו, ככל הנראה על ידי המחבלים שביצעו את הירי.