השר אריאל: "מחבלים צריך לחסל נקודה"

סופיה רון מוריה

השר אריאל: "מחבלים צריך לחסל נקודה"

עקב פיגוע הטרור באלון שבות, במערכת הפוליטית קוראים לממשלה לנקוט ביד קשה נגד הטרור ומפנים אצבע מאשימה לאבו מאזן

NRG

2014-11-10

פיגוע הדקירה השני ביום אחד מעורר גל תגובות גם במערכת הפוליטית. יו"ר האיחוד הלאומי שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, מסר כי "מחבלים צריך לחסל נקודה. אבו מאזן ושאר חברי ממשלת הטרור שלו, מסיתים את הציבור הערבי לרצח יהודים חפים מפשע וכוחות הביטחון עסוקים בלהכיל את הזעם. אני דורש מראש הממשלה לשחרר את ידיהם הכבולות של כוחות הביטחון על מנת שירוצצו את ראש הנחש".

ח"כ דני דנון שהודיע על מועמדותו לראשות הליכוד אמר עקב פיגוע הדקירה באלון שבות שבו נהרגה צעירה: "מי שברח מהכרעת הטרור בעזה מקבל את הטרור היום בכל רחבי ישראל".


אורי אריאל. "לשחרר את ידיהם של כוחות הביטחון" (צילום: מרק ישראל סלם)


אמבולנס בזירת הפיגוע באלון שבות (צילום: דוברות מד"א)

"אזרחי ישראל ממשיכים לשלם מחיר קשה מחוסר ההכרעה ברצועת עזה. עלינו לפעול ביד קשה ולגבות מחיר מאדריכלי הטרור הפועלים יחדיו – אבו מאזן וחמאס, שהציבו להם מטרה אחת – חיסול מדינת ישראל", אמר דנון. "מספיק לדבר, כעת צריך להפעיל תכניות מגירה שאוסרות כניסת פלסטינים לשטחי המדינה, הרחקת שוהים בלתי חוקיים לעזה, עצירת תנאי ה-VIP לאבו מאזן וחברי ממשלתו וכן הפסקת מידית של העברות הכספים לרשות הפלסטינית".

סגנית השר ציפי חוטובלי (הליכוד) הגיבה גם היא לגל הפיגועים ואמרה: "הטרור לא מבחין בין ירושלים לתל אביב. גל הטרור הערבי מתפשט בכל חלקי הארץ ומשדר אובדן בטחון אישי. מי שמפקיר ריבונות בהר הבית מקבל טרור בכל רחבי ישראל".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) ציין כי "הערבים הרימו ראשם בהסתה פרועה של אבו מאזן והרשות הפלשתינית ובביצוע פיגועי טרור. במלחמה כמו במלחמה, הגיע הזמן להתייחס לטרור כאויב ולא כפרטנר. על הקבינט להתכנס מעת לעת, כדי לקיים הערכות מצב ולקבל החלטות".

"לתת לצה"ל ולמשטרת ישראל, את הכלים, את מדיניות ההפעלה, ואת הוראות הפתיחה באש ובעיקר את הגיבוי לחיילים ולשוטרים, גם במקרי טעות, לנצח את הטרור ולהשיב את הביטחון לישראל, בירושלים, בתל אביב, באלון שבות ובכל מקום בארץ ישראל", אמר יוגב.

דויד פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, אשר בשטחה התבצע הפיגוע הרצחני אמר: "פיגוע הדקירה בצומת אלון שבות הינו המשך ישיר לאינתיפאדה השלישית שנפתחה על ידי אבו מאזן באמצעות הסתה חמורה ושקרית כנגד מדינת ישראל. אבו מאזן חייב לשלם מחיר כבד צבאי ומדיני על הטרור היוצא מהשטח בשליטת הרשות הפלסטינית ומתרחש בהשראתו ובעידודו. תושבי גוש עציון עומדים היום בחזית אחת יחד עם תושבי ירושלים ותל אביב ומתחייבים להעמיק שורשים, לבנות ולהתפתח ובכך לתת את התשובה הניצחת לטרור השפל".

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, השכנה לגוש עציון, אמר: "היום האחרון מזכיר לכולנו כי המלחמה בארץ הזו הינה מלחמה של מחבלים מול יהודים. כל היהודים. המאבק הוא לא על שטחים, אלא על החיים בארץ הזו. אין לכך כל קשר למציאותנו במקום כזה או אחר בארץ הזו אלא לעצם קיומנו על אדמתנו".

"גם אם נטמון את הראש בחול, לא נוכל להתעלם שהמאבק היום בין יהודים לערבים הינו בשל השנאה ליהודים. היהודי מנתניה שניצול מלינץ בטייבה, החייל שנדקר בתל אביב, ולצערי גם ההרוגה בגוש עציון, הותקפו עי ערבים היות והיו יהודים. ללא שום קשר לעמדתם הפוליטית ולמקום בו בנו את ביתם. אני קורא לממשלה לא להסס, לא להכיל, לא למגן עצמנו לדעת. ולהביס את הטרור!!! עשינו זאת בחומת מגן וזה רק עניין של החלטה!" אמר דמרי.

בארגון נפגעי הטרור "אלמגור" אומרים: "הדיסקט צריך להתחלף או שהממשלה צריכה להתחלף". מאיר אינדור וד"ר אריה בכרך, ראשי "אלמגור" מסרו כי "אי אפשר להמשיך בסדר יום רגיל כשמחבלים דוקרים ילדות ועוברי אורח. הממשלה לא עוצרת את ההסתה להפגנות ופיגועים, למרות שנעשות בגלוי".

"היד הסלחנית של הממשלה כדי לקנות שקט מדומה, רק מחמירה את האינתיפאדה שהחלה עם חטיפת שלושת הנערים והגיעה היום לרצח נערה באותו מקום בו נחטפו שלשת הנערים. או שמשנים את הדיסקט מכירים בכך שאנו באינתפדה הדורשת כלי חרום או שחברי הממשלה יארזו חפציהם וילכו הביתה".