ריבלין: ערביי ישראל – בשר מבשרנו

ריבלין: ערביי ישראל – בשר מבשרנו

נשיא המדינה ביקר במסגרת אירועי הזיכרון בכפר קאסם: "באתי לכאן, דווקא בימים קשים אלה כדי להושיט יד אמיצה מתוך אמונה שידכם מושטת אליי ואל הציבור היהודי בחזרה"

חדשות מחלקה ראשונה

2014-10-26

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר (יום א', 26.10.14) באירועי הזיכרון לטבח בכפר קאסם, והניח זר לזכר ההרוגים באנדרטה.

"פשע חמור נעשה כאן וכאשר נעשה פשע – צריך לתקנו. פקודה בלי חוקית, שמעליה מתנוסס דגל שחור, ניתנה כאן ותוצאותיה מחייבות חשבון נפש", אמר הנשיא והוסיף כי מדינת ישראל הכירה בצדק ובדין בפשע שנעשה והתנצלה עליו. "באתי לכאן בימים קשים אלה כדי להושיט יד אמיצה, מתוך אמונה שידכם מושטת אלי ולציבור היהודי בחזרה" אמר הנשיא.

ריבלין הדגיש כי ערביי ישראל הם בשר מבשרה של האוכלוסייה בישראל והודה כי במשך שנים הם סובלים מאפליה בתקציבים בחינוך, בתשתיות, במסחר ובאזורי התעשיה. הוא קרא למנהיגי המגזר הערבי לגנות בקול ברור את הטרור והדגיש כי הוקעת הטרור לא תפגע במאבק האזרחי של המגזר.

"אני מאמין שאפשר לבסס אמון ושותפות, בין יהודים לערבים. לשום צד אין ברירה אחרת. נועדנו לחיות יחד או להאבק אלה באלה עד קץ הימים. איננו יכולים לקוות שאחד הצדדים יעלם. הדרך לא תהיה מושתתת על אהבה אבל אפשר להשתית אותה על כבוד ומחויבות הדדיים", דברי הנשיא ריבלין בכפר קאסם.

הנשיא התקבל על-ידי שבט הצופים של כפר קאסם בכניסה לעירייה שם נערך לכבודו מפגש מצומצם בלשכתו של ראש העירייה עדאל בדיר. ראש העירייה הציג בפני הנשיא את האתגרים העומדים לפתחה של כפר קאסם. בישיבה השתתפו: סגניו של ראש העירייה, ח״כ עיסאווי פריג׳, ח״כ איברהים סרסור, השייח עבדאללה נימר דרוואיש ומנכ״ל העירייה קובי אלון.

הסיור המשיך לבית הספר ולאזור התעשיה של העיר שם סקר ראש העירייה בפני הנשיא את הנושאים העומדים בתקופה זו על הפרק.

בארגון נפגעי הטרור אלמגור דוחים את ההשוואה בין הצדדים היהודי הערבי שיצר הנשיא בנאומו בכפר קאסם. רן קרמן וד"ר אריה בכרך, אבות שכולים מראשי הפעילים באלמגור, אמרו כי "אין שום השוואה בין מעשה יחידי בכפר קאסם שהיה לפני שנים רבות לטרור המתמשך מהצד הערבי".

לדבריהם, אין גם שוויון בין הצד היהודי ששופט ומגנה מבצעי מעשי נקם בודדים לעומת התמיכה של המנהיגות הערבית בארגוני הטרור ומבצעיו כולל הגדרתם כ "לוחמי חופש". הם הוסיפו כי ביקור זה תורם למנגנוני התעמולה של הפלשתינים.

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), תושב כפר קאסם, אמר: "הגעתו לכאן של הנשיא ריבלין, נשיא המדינה הראשון שמגיע לציין את אירועי הטבח, היא חשובה ומבורכת, אך המדינה עדיין לא השכילה להכיר ולציין את האירוע הנפשע הזה כאירוע ממלכתי שיש ללמד וללמוד ממנו".