"2000 ערבים מתים זו מידתיות"

ישי קרוב

"2000 ערבים מתים זו מידתיות"

ד"ר אריה בכרך מתייחס למספר ההרוגים במבצע 'צוק איתן' ומציע: אירופה לא מרוצה מהפעולה? שהיא תיכנס לעזה ותעשה סדר.

ערוץ 7

2014-07-17


מסוק צה"ל תוקף ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן (פלאש 90)

<--! UNAVAILABLE MEDIA -->

ד"ר אריה בכרך, אב שכול ומראשי ארגון 'אלמגור', מציע בפינתו השבועית בערוץ 7 שתי עצות מעשיות למיגור הטרור בעזה.

בכרך מציין, כי בכל פעולה ומבצע של צה"ל שמגמתו להגן על אזרחי ישראל, "אנחנו נתונים למתקפה מאומות העולם".

"מטרידה וחשובה היא ההתייחסות של ידידנו, או ידידנו לכאורה, ובראשם האו"ם ונציגיו. מצד אחד יש לברך על הרשות שניתנה לנו להגן על עצמנו. מצד שני יש ללוות ברכות אלו בהצהרה חד משמעית: אין אנו, כישראלים, מבקשים מאף אחד להגן על עצמנו".

בכרך מדגיש, כי ישראל לא מבקשת מאף מדינה שתלמד אותה כיצד להן על יהודים, "יש להבהיר לאירופים ואחרים שדיונים שהם מקיימים אודות 'המצב במזרח התיכון' הינו חסר משמעות. כל עוד יורים עלינו אנחנו נגיב לפי מיטב שיקול דעתנו בלבד".

ד"ר בכרך הזכיר כי לאחר שנציג האו"ם גילה הבנה לזכותנו להגן על עצמנו הוא הציג תביעה: לשמור על מידתיות, "אנו כמדינת ישראל מסכימים לקביעה הזו. הבעיה היא מהי המידתיות ומי יקבע אותה. אז הנה יש לי הצעה: לאחר משא ומתן ארוך ומייגע שהתנהל לאורך 5 שנים בין ישראל לחמאס על נושא המידתיות נקבע תעריף. אנו כיהודים הומנים ונאורים חשבנו שכל האנשים שווים ויהודי וערבי שווים ביניהם. אך חמאס קבע ותבע שיהודי אחד – גלעד שליט – שווה בערכו ליותר מאלף ערבים. בלית ברירה נאלצנו להסכים לקנה מידה הזה ולתעריף. הוא היה מוגזם בעינינו אך ראוי בעיני החמאס".

"לאור תעריף זה", אמר בכרך, "נוכל להמשיך ולנהל את המאזן החשבונאי לשביעות רצונו של האו"ם שהוא אפילו מקובל על החמאס: עד היום נהרגו לפחות 2 ישראלים – דרור חנין מפגיעה ישירה ועוד אישה בירושלים שנפטרה מהתקף לב בעקבות האזעקה. לפי התעריף הנ"ל – 2000 ערבים מתים זה בתוך המידתיות שקבע החמאס. כמו כן נפצעו 7-8 יהודים, כלומר 7,000 או 8,000 ערבים פצועים זה בתוך המידתיות המקודשת. נכון לרגע זה ישראל נוהגת באיפוק ראוי לציון, לטעמי ציון לגנאי, אבל לדעת האו"ם זה בתוך המידתיות המקודשת".

עוד הוסיף ברכך ופנה לנציגי אירופה וארה"ב, "הרי אתם מסכימים שירי הרקטות לאזרחים הוא דבר בלתי נסבל אך שיטות הפעולה שלנו איננו מקובל עליכם. יש לי הצעה: אנחנו ננצור את נשקנו ואתם האירופים והאמריקאים וכוחות האו"ם בחכמתכם הרבה, תכנסו לעזה ותעשו את העבודה בשיטות שלכם. אנו מקציבים לכם 48 שעות. אם לאחר מכן לא יהיה שקט ובא לציון גואל וישראל תפגיז את עזה ואתם תעזרו לנו להשתתף במחיקת הטרור לחלוטין מעזה".