ביקורת על החוק למניעת שחרור מחבלים: "נועד לכסות על מבוכת הממשלה"

ביקורת על החוק למניעת שחרור מחבלים: "נועד לכסות על מבוכת הממשלה"

בעוד שבבית היהודי בירכו על אישור החוק למניעת שחרור מחבלים שהורשעו ברצח בועדת השרים לענייני חקיקה, חברי כנסת אחרים מתחו ביקורת על מהלך. "אישור החוק נועד לכסות על המבוכה הגדולה של הבית היהודי והממשלה בהחלטתם לשחרר מחבלים רוצחים במקום להפסיק את הבנייה", אמר ח"כ אלעזר שטרן. נציג המשפחות השכולות: "אין לי ספק שהחוק ימגר את הטרור"

חדשות 10

2014-05-11

תגובות מעורבות לאישור החוק למניעת שחרור מחבלים. חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) מתח היום (ראשון) ביקורת על אישור הצעת החוק שנועדה למנוע מתן חנינה למחבלים שהורשעו ברצח. שטרן אמר כי הצעת החוק משמשת כניסיון של הממשלה להסתיר את כישלונה.

"אישור החוק היום נועד לכסות על המבוכה הגדולה של מפלגת הבית היהודי והממשל כולה בהחלטתם לשחרר מחבלים ורוצחים במקום להפסיק לפרק זמן מוגבל את הבנייה ביהודה ושומרון", אמר חבר הכנסת שטרן בתגובה לאישור ההצעה.


שחרור אסירים פלסטינים. "החוק מכסה על מבוכה גדולה". (צילום: Getty Images)

שטרן הוסיף כי גם אם החוק יעבור בהמשך, "אין לו כל משמעות מעשית בעתיד הנראה לעין". בעקבות אישור ההצעה קרא חבר הכנסת ליושבת ראש מפלגתו, ציפי לבני, ולשר האוצר יאיר לפיד, להקים מערך "על מנת להציל את אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית".

גם יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, מתחה ביקורת על ההחלטה ואמרה כי יש להשאיר לממשלה מרחב תמרון מדיני, שיאפשר בעתיד לבצע שחרור אסירים כחלק ממהלך שיהיה חלק משמעותי בדרך להסכם שלום.

"אפשר להבין לליבן של משפחות נפגעי הטרור כשמדינת ישראל משחררת אסירים במהלך הסכם מדיני, אך יחד עם זאת צריך להשאיר לממשלה מרחב תמרון מדיני שיאפשר שחרור אסירים לא כמחווה הומניטרית, או כ"סוכרייה" שניתנת לפלסטינים", אמרה גלאון.


חברי הבית היהודי. "החוק מסתיר את ההחלטה לשחרר אסירים במקום להקפיא בנייה" (צילום: ארטיום דגל)

המשפחות השכולות בירכו: "חוק שיעשה חסד"

מנגד, נציג המשפחות השכולות בירכו על החלטת ועדת השרים. "הודיתי לה חברת הכנסת שקד בשם המשפחות הרבות על קידום החוק שאין לי ספק כי ימגר את הטרור", אמר נציג המשפחות השכולות אבי ברומברג.

יושב ראש ארגון אלמגור, מאיר אינדור, בירך גם הוא על החוק החדש ואמר כי הוא עושה חסד עם המשפחות השכולות. "החוק החדש יוריד את המוטיבציה ללחוץ על ישראל לשחרר רוצחים אם במהלכים מדיניים או בחטיפות", אמר אינדור.

הוא הוסיף כי לאורך זמן הוכח כי הכניעה אינה משתלמת ורק מגדילה את מספר הקורבנות. "החוק החדש תואם את ערכי צדק ומוסר ותואם מדיניות דומה שקיימת בארצות הברית – זו שכל כך לחצה עלינו לשחרר רוצחים", אמר יושב ראש ארגון אלמגור.