דיון דחוף על הסיוע של אונ' חיפה למחבלים

אריק בנדר

דיון דחוף על הסיוע של אונ' חיפה למחבלים

בעקבות הפרסום ב-nrg מעריב: בוועדת החינוך של הכנסת יבדקו את הנושא. "שערורייה. כפיית אג'נדה פוסט-ציונית על הסטודנטים"

NRG

2013-11-04

יו"ר הקואליציה יריב לוין (הליכוד ביתנו), ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) וח"כ שמעון אוחיון (הליכוד ביתנו) יוזמים דיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת כדי לדון בדו"ח של תנועת 'אם תרצו' שלפיו כשליש מהתיקים של הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת חיפה ייצגו אסירים ביטחוניים שביקשו לשפר את תנאי כליאתם.

"מדובר בשערורייה נוספת מבית מדרשה של אוניברסיטת חיפה, אשר תחת אצטלה של חופש אקדמי פוגעת בחופש הבחירה של הסטודנטים וכופה עליהם אג"נדה פוסט-ציונית קיצונית תוך שיתוף פעולה פסול עם ארגונים אשר מעניקים תמיכה לגרועים שברוצחים. הדבר הזה חייב להיפסק", אמר ח"כ לוין למעריב.


יו"ר הקואליציה יריב לוין (צילום: אריק סולטן)

לוין קרא לשר החינוך שי פירון להתערב מיד בפרשה, "ולהגן על הסטודנטים המולכים שולל על ידי תוכניות אלה והגיבוי שאוניברסיטת חיפה נותנת להם". מאיר אינדור, יו"ר ארגון 'אלמגור', שפועל למען נפגעי הטרור, אמר אתמול: "המשפחות השכולות ונפגעי הטרור זועמות בשל הגילויים האחרונים על תמיכת האוניברסיטה במחבלים. בחיפה חיה אוכלוסיית נפגעי טרור ומשפחות שכולות שבעבר נאבקו יחד עמנו למצות את הדין עם המחבלים שפגעו בהם, ולא ראינו את האוניברסיטה מציעה לנו את שירותיה".

סא"ל במיל' אורן תמם, אחיו של החייל משה תמם שנחטף ונרצח ב-1984 בידי מחבלים ערבים אזרחי מדינת ישראל, אמר: "בדרך מחופש אקדמי לסיוע אקטיבי למחבלים ארכי-רוצחים נחצו כל הקווים האדומים בעוד הפוליטיזציה באוניברסיטת חיפה חוגגת.

"פעילי שמאל קיצוני וסטודנטים עמלו בשנים האחרונות בסיוע אקטיבי למרצחים ובהם לאחד מרוצחי אחי, ווליד דקה, באינסוף עתירות לשירות בתי הסוהר, לפרקליטות, לבתי המשפט ולנשיא המדינה. עתירות אלו אפשרו לו להתחתן במהלך שהותו בכלא, אפשרו לו ללמוד לתואר ראשון ושני, כאשר המימון מגיע מארגוני הטרור".

מארגון "אלמגור" גם נשלח מכתב לנשיא אוניברסיטת חיפה, עמוס שפירא, ובו נאמר כי "התחושה שעוברת בקרב המשפחות השכולות והפצועים היא מצערת, מכעיסה ומקוממת. דווקא בימים אלו, שבהם אנו נאבקים משפטית נגד קבוצה של מחבלים, אנו חשים היעדר יוזמה כזו (כמו זו של הקליניקה המשפטית) לגבי נפגעי הטרור, שרבים מהם נמצאים תמיד במאבק ציבורי ומשפטי נגד שחרור מחבלים, כולל פניות לבג"ץ.

"בחיפה, למשל, חיה אוכלוסייה של נפגעי טרור ומשפחות שכולות שבעבר נאבקו יחד עמנו למצות את הדין עם המחבלים שפגעו בהם, ולא ראינו את האוניברסיטה מציעה לנו את שירותיה, כפי שהיא מעניקה למרבה הצער והאירוניה כעת לחלק מהמחבלים הללו".

לאור מצב זה, מבקשים בארגון, יש להפסיק את הסיוע למחבלים או לייסד קליניקה נוספת שתיצור סימטריה בינם לבין נפגעי הטרור. "אנו מבקשים מכם להפסיק להעניק את השירות המשפטי למחבלים, או לחלופין להקים קליניקה שתשיג צדק לנפגעים על פי חוק זכויות נפגעי עברה. כיום אין לנו קליניקה המסייעת לעמוד מול פרקליטי המרצחים, ואילו הדרגים הממשלתיים פועלים מולם להגיע לעסקאות טיעון עם עונשים מגוחכים, לקצר את עונשם או להעניק להם בכלא תנאי מאסר טובים משאר הפושעים – שלא לדבר על שחרור מוקדם באמצעות חנינות וקיצוב העונש".

לסיכום, כותבים בארגון, "אי אפשר להשאיר כך את המצב הנוכחי, שבו דווקא נפגעי הטרור יופלו לרעה בקבלת סיוע מאוניברסיטה ישראלית".