גורמים בוושינגטון: נתניהו מוכן לשחרר אסירים גם בלי הבטחה לחידוש המו"מ

העיתון "מעריב" מדווח כי ראש הממשלה הסכים להפצרות האמריקנים וישחרר מהכלא אסירים עם דם על הידיים, כמחווה לפלסטינים. למרות שבעבר הביע התנגדות פומבית לתשלום מחיר עבור חידוש התהליך המדיני, נתניהו השתכנע להעניק לאבו מאזן הישג מול הרחוב הפלסטיני. לשכת רה"מ: "פרסום ללא אחיזה במציאות"

חדשות 10

2013-07-11

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יהיה מוכן לשחרר 40 אסירים פלסטינים עם דם על הידיים, גם מבלי התחייבות פלסטינית לחידוש המשא ומתן, כך סיפרו מקורות בוושינגטון. על פי הדיווח הבוקר (חמישי) בעיתון "מעריב", נתניהו ממתין כעת לתגובתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

שחרור האסירים יתבצע כחלק מתכניתו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לחידוש התהליך המדיני. בסך הכול, צפויים להיות משוחררים 104 אסירים פלסטינים כבר בימים הקרובים, כמחווה לאבו מאזן. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "מדובר בפרסום שאין לו שום אחיזה במציאות".


שחרור אסירים פלסטינים. אין ערבים ישראלים ברשימה צילום: רויטרס (ארכיון)

רשימת האסירים המועמדים לשחרור מורכבת בעיקר מחולים ומבוגרים ולא נכללים בה ערבים ישראלים ותושבי מזרח ירושלים. נתניהו וגורמים אחרים בממשלה הביעו בעבר התנגדות פומבית נחרצת לשחרור אסירים כתנאי לחידוש המשא ומתן, אולם על פי העיתון האמריקנים שכנעו אותו להעניק לאבו מאזן הישג מול הרחוב הפלסטיני.

אבו מאזן דחה את ההצעה הקודמת למתווה של שחרור אסירים בשלוש פעימות. אם הוא יסרב גם הפעם, האמריקנים צפויים להאשים אותו בהכשלת התהליך המדיני. לאחר שחרור האסירים, ימשיכו המאמצים לחידוש המשא ומתן.

ארגון "אלמגור", המסייע לנפגעי טרור, הגיש אתמול ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, את רשימת האסירים שלטענתם אבו מאזן דורש לשחרר. בין האסירים, נמצאים מבצעי פיגועים, כמו אבו חורביש סאלם סלימאן מחמוד ואדם אבראהים ג'ומעה ג'ומעה, שהשליכו בקבוק תבערה על אוטובוס בבקעה וגרמו למותם של חמישה, בהם שלושה ילדים.