מידן שב מקהיר: סידורי העברת שליט סוכמו באופן סופי

ברק רביד; אנשיל פפר

מידן שב מקהיר: סידורי העברת שליט סוכמו באופן סופי

דוד מידן עדכן את נתניהו בשיחותיו עם בכירי המודיעין המצרי. ראש הממשלה: המשימה תושלם רק כאשר גלעד ישוב לחיק משפחתו

הארץ

2011-10-16

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (ראשון) עם השליח המיוחד דוד מידן. מידן שב הבוקר מקהיר, לאחר שנפגש עם בכירי המודיעין המצרי במטרה לסגור את הקצוות האחרונים של עסקת שליט. מידן יצא לקהיר אתמול לפנות ערב, ושב הבוקר לישראל. לדברי מקור מדיני, מידן עדכן את נתניהו כי סידורי העברתו של גלעד שליט מידי החמאס למצרים ומשם לישראל סוכמו באופן סופי. נתניהו אמר למידן שהמשימה תושלם רק כאשר גלעד ישוב לחיק משפחתו חי, בריא ושלם.

אחר הצהרים אישר שר הביטחון ברק את התכנית שהציגו לפניו הרמטכ"ל, ראש אגף המבצעים וראש אכ"א, בה מפורטים הליכי החזרתו של שליט מחרתיים. התכנית כוללת את פרטי העברת 477 האסירים הפלסטינים לגדה המערבית, רצועת עזה ולמצרים, משם 40 מתוכם יגורשו לחו"ל.

ביום שלישי, לאחר ששליט יוחזר לישראל ויעבור בדיקות רפואיות ראשוניות, יתקיים טקס קבלת פנים קצר בבסיס צה"ל, במהלכו יברכו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק את שליט ובני משפחתו לפני יציאתם של האחרונים לביתם במצפה הילה.


איש כח האבטחה בכלא קציעות, הבוקר. צילום: אליהו הרשקוביץ

בשירות בתי הסוהר החלו הבוקר את העברת האסירים הביטחוניים המיועדים לשחרור במסגרת עסקת החזרתו של החייל החטוף. החל משעות הבוקר מועברים 477 אסירים ביטחוניים מ-16 מתקני כליאה שונים ברחבי הארץ למתקן הכליאה בקציעות שבדרום. 27 האסירות המיועדות לשחרור במסגרת העסקה הועברו בשעות הבוקר מכלא דמון שבצפון לכלא השרון.

ביום שישי והבוקר הוגשו לבג"ץ שלוש עתירות נגד קיום העסקה. הראשונה שבהן הוגשה בשישי על ידי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", בדרישה לדחות את ביצוע העסקה ב-48 שעות. אחר הצהרים ביקשה משפחת שליט להשיב בדיון בעתירה.

בנוסף, הבוקר הוגשו לבג"ץ שתי עתירות פרטיות נגד העסקה. אחת מהן הוגשה על ידי מאיר סחיווסחורדר, אחיו של שבואל שהשחית ביום שישי את האנדרטה לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, לטענתו בשל הסתייגותו מהעסקה.

"אין לנו הרבה תקווה ואמונה בהצלחת העתירה אבל הגשנו אותה כדי לדעת שמיצינו את כל קשת האפשרויות העומדות בפנינו. עיקר העתירה היא לבקש מבית המשפט שלא ייתן יד למהלך שכזה שיפגע בכולנו", אמר.

בית המשפט כבר הודיע כי העתירות יידונו מחר ב-12:00, והרכב השופטים יכלול את הנשיאה דורית ביניש, אליעזר ריבלין וחנן מלצר.