'אלמגור': עו"ד מייצגים נפגעי טרור בשכר גבוה ביותר

ש

'אלמגור': עו"ד מייצגים נפגעי טרור בשכר גבוה ביותר

ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' מזהיר מפני עורכי דין המבקשים לייצג נפגעי טרור ודורשים לעצמם שכר טרחה גבוה ביותר. ב'אלמגור' קובעים כי התאגדות הנפגעים תביא להוזלה משמעותית בשכר עורכי הדין, עד כדי התנדבות.

ערוץ 7

2004-12-20

יצויין כי באחרונה עלה בידי נפגעי טרור לנחול הצלחה בתביעות שהוגשו בבתי משפט בארצות הברית. פסקי הדין שם הורו על הלאמת מיליוני דולרים מחשבונות בנק המזוהים עם ארגוני הטרור.

בעקבות הצלחות אלה, קובעים ב'אלמגור', כי עורכי דין פרטיים מבקשים ממשפחות נפגעי הטרור ייפויי כוח על מנת לייצגם בתביעות משפטיות, זאת תוך דרישת אחוזים גבוהים, כשלושים אחוזים, ולעיתים אף יותר מכך, לעצמם מתוך הסכום שבו יזכו בתביעה. לאחר חתימה שכזו, על יפוי כוח, לא ניתן להתנער מקשר מחייב שכזה.

ב'אלמגור' אומרים שחששו שם מאבדן סכומי עתק המגיעים לבני המשפחות, כפי שקרה לניצולי השואה. על מנת לברר את הדבר קיימו פגישות עם נציגי עורכי הדין אך לטענתם "לא נחה דעתינו ממה ששמענו עד כה".

על מנת לפתור את הבעיה מציב 'אלמגור' צוות משפטי שעמו יוכלו בני משפחות הנפגעים להיוועץ בטרם יצירת קשר עם עורכי דין פרטיים. עם זאת, טוענים שם, יוכלו הנפגעים להתאגד ובכך להשיג עורכי דין שיאותו לבצע את הייצוג המשפטי במחיר נמוך לאין ערוך.

"עלול לצאת מצב שבו בסוף הנפגעים יקבלו מעט –אם בכלל- ועורכי הדין יגרפו את עיקר כספי הזכיה במשפטים. לכן מבקשים אנו ממשפחות הנפגעים להיאזר בסבלנות עד לגמר כל הבדיקות. לא להתפתות ולחתום על חוזים ואם נעשו חתימות לבקש לבטלם מיידית. אנו מוכנים לסייע בביטול יפויי הכח. במקביל נאתר בע"ה עורכי דין בחו"ל (יהודים בד"כ) לעשות זאת בהתנדבות תוך מעקב ולווי שלנו", אומרים ב'אלמגור'.