עתירה לבג"ץ: לחשוף שמות המשתחררים

שמעון כהן

עתירה לבג"ץ: לחשוף שמות המשתחררים

שלושה הורים שכולים עותרים הבוקר לבג"ץ בדרישה לחשוף את שמות המחבלים הצפויים להשתחרר בעסקת שליט.

ערוץ 7

2009-11-24


פלאש 90

שלשה הורים שכולים מחיפה יגישו הבוקר באמצעות ארגון נפגעי הטרור אלמגור עתירה לבג"ץ בתביעה להורות למדינה לפרסם את שמות המחבלים, עליהם הוסכם עד כה, הכלולים ברשימת המחבלים הצפויים להשתחרר בעסקת שליט ,ולהסיר את האיפול שהוטל ע"י הצנזורה.

שלושת מגישי הבג"ץ, יוסי מנדלביץ, יוסי צור ורון קרמן, טוענים שהמשך איפול גורם ללחץ גדול במשפחותיהם ומשפחות נוספות החוששות שרוצחי יקיריהם גם הם ברשימת המשוחררים. בהקשר זה נזכיר את דבריו אתמול ביומן ערוץ 7 של ציון סווירי, שבנו דורון, בתו שרון וחתנו יניב נרצחו בפיגוע ירי בכביש 443 באוגוסט 2001. סווירי תיאר את תחושותיו הקשות לנוכח החשש שמא רוצחי יקיריו ישוחררו בעסקה ותיאר מועקה נפשית עד כדי כאב פיזי לנוכח גל השמועות החשאי.

העותרים לבג"ץ טוענים שהטלת צנזורה נובעת ממניעים פוליטיים ומונעת דיון ציבורי. זאת על אף דבריו אתמול של ראש הממשלה ולפיהם בכוונתו לקיים דיון ציבורי בעסקה טרם תצא לפועל. "משעה שרוה"מ ושר הביטחון החליטו, להבדיל מקודמם, לשלם את המחיר, הם מונעים כעת מהציבור לדעת באיזה מחיר מדובר מחשש שהדבר יעורר ביקורת ציבורית גדולה, שתעמיד את העסקה בספק לאחר שיתברר מחירה", אומרים העותרים.

כאן המקום להזכיר את דבריו ביומן ערוץ 7 של העומד בראש ארגון 'אלמגור' ולפיהם אין להתייאש מהעתירות לבג"ץ גם אם עד כה העדיפו שופטי בית המשפט לדחות עתירות דומות בתואנות שונות.

"הזירה המשפטית היא פלטפורמה ציבורית לומר את הדברים", אמר אינדור וסיפר כי בעבר אמר שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, כי אם לא היה קיים ארגון אלמגור היה צריך להמציא אותו כדי שממשלת ישראל תוכל להציג בעולם את הלחץ הפנימי בו היא נמצאת.

עם זאת קבע אינדור כי היו מספר אירועים בהם עתירות לבית המשפט הובילו להצלחה במניעת שחרורו של מחבל כזה או אחר. "כל מחבל שאנחנו משאירים בכלא הוא הצלחה", הוא אומר ומספר על אחת העתירות בה חבר אליו הרב פליקס, ולאחר שנדחתה העתירה הטיח הרב פליקס שאינו מוכן לבוא שוב לבית המשפט. נציג המדינה בעתירה חש אליו והבהיר לו שבעקבות העתירה נבדקה שוב רשימת המשוחררים בפינצטה, כהגדרתו, ורבים מהמחבלים שנכללו ברשימת המשתחררים הראשונית הוצאו ממנה. זאת לבד מהעובדה ש"כל יום שהם בכלא הוא הישג".