במאהל למען גלעד: "די, זה צריך להיגמר כבר"

יוסי זילברמן

במאהל למען גלעד: "די, זה צריך להיגמר כבר"

הדיווחים הגוברים על העסקה שמתגבשת לשחרורו של גלעד שליט, הפיחו תקווה בפעילים למען שחרורו. גם היום הם הפגינו נוכחות במאהל מטה המאבק, אך באווירה אופטימית יותר. "הבטן שלי מתהפכת, השיער שלי סומר, הלב שלי פועם בחוזקה", אומרת אחת הפעילות. מהצד השני, יש לא מעט מתנגדים לעסקה שקוראים לרה"מ לא לפעול מתוך לחץ

חדשות 2

2009-11-23

כבר 1,247 ימים שגלעד נמצא בשבי חמאס, ומאות אנשים גודשים מאז שעות הבוקר את מאהל המאבק לשחרור החייל החטוף גלעד שליט שבירושלים. קצת יותר משנה לאחר שהוקם המאהל מול בית ראש הממשלה בבירה, אומרים נציגי המאבק כי הם חשים "אופטימיות זהירה" בנוגע לפרסומים על שחרורו האפשרי של גלעד בימים הקרובים.

הפרסומים ורסיסי המידע שמגיעים אליהם לא מפריעים להם לפתח ציפיות – גם אם נמוכות – והם מרשים לעצמם לקוות שגלעד יחזור לחיק משפחתו כבר בסוף השבוע הקרוב. "אנחנו עוצרים את נשימתנו", אמר אחד הפעילים במאהל.

"הלב שלי פועם בחוזקה"

"יש לי מערבולות בבטן, אותה תחושה כמו שחיתנתי את הילדים שלי ככה אני מרגישה עכשיו. השיער שלי סומר, הלב שלי פועם בחוזקה, די. זה צריך להיגמר כבר", אמרה נילי בוקצ'ין, פעילה אחרת שהגיעה מכפר אז"ר. "בארץ הזאת אתה לא יכול לחיות אם אתה לא אופטימי, אם אתה פסימי לך למקום אחר", הוסיפה.

בד בבד עם האופטימיות, ארגונים רבים, בהם ארגון אלמגור דווקא מתנגדים לעסקה המתממשת. אחד מהם, המכנה עצמו כמתנגד פרטי, אף הגיע להפגין היום מול בסמוך למאהל, כאשר הוא אוחז שלט הקורא לראש הממשלה "אל תשחרר רוצחים".

"אני מקווה שלא תיעשה עסקת חסרת אחריות כמו עסקות קודמות", אמר המפגין יורם טרסקי לחדשות 2 באינטרנט. "אני מבקש מראש הממשלה שישקול את הדברים בהיגיון קר ושלא יושפע מלחצים נפשיים. ראש הממשלה שלנו הוא אבא של גלעד, אבל הוא גם אבא של עוד שישה מיליון אזרחים ישראלים".

נועם שליט: "איננו יכולים לדבר בשלב זה"


נועם שליט, היום (צילום׃ חדשות 2)

מוקדם יותר בקריה תל אביב, נפגשו הוריו של החייל החטוף, נועם ואביבה שליט ובנם יואל, עם המתווך חגי הדס. בסיום הפגישה אמר שליט לעיתונאים במקום: "אנחנו לא יכולים לדבר בשלב זה". כשהתבקש שליט לפרט על תוכן הפגישה אמר: "אין לנו כרגע מה להוסיף, כשיהיה נשמח לשתף אתכם בשמחתנו, אם תהיה כזו".

בני משפחת שליט הגיעו לקריה בסמוך לשעה 09:00 בבוקר. בהמשך היום, קיימו בני משפחת שליט סדרת פגישות עם שרים בממשלה – בהם יולי אדלשטיין, יוסי פלד ודן מרידור, זאת כדי לנסות ולהשפיע לטובת עסקה אפשרית, אם אכן תתבצע.

בעזה כבר נערכים לחגיגות


גרפיטי בעזה (צילום׃ רויטרס)

בישראל הרשמית עדיין שותקים, אבל בעזה כבר נערכים לחגיגות: על רקע הדיווחים הגוברים ביממה האחרונה בדבר האפשרות שעסקת שבויים בין ישראל לחמאס תצא לפועל כבר בימים הקרובים, החלו אמש להישמע קולות השמחה ברחובות עזה, לצד תקווה רבה שהפעם, בניגוד לאינספור הדיווחים הקודמים – מדובר ב"אזעקת אמת". אתרי האינטרנט הערביים הוצפו בדיווחים על העסקה המתגבשת, שלוו בברכות ובאיחולים על הצלחת השיחות.

"תהיה זו שמחת חג אמיתית, אסירנו ישוחררו מהסורגים", כתב אחד הגולשים בפורום הרשמי של החמאס. "נקווה כי השנה תהיה שמתחנו כפולה ומכופלת". גולש אחר כתב: "אילו חדשות טובות! אינשאללה שהן נכונות!".

ועל רקע הדיווחים, משלחת בכירים רמי דרג של החמאס יצאה היום לקהיר בראשותו של מחמוד א-זהאר. בארגון הכחישו כי המשלחת תעסוק בעניין המשא ומתן לשחרורו של שליט, והדגישו כי "מטרת הביקור היא התייעצות עם המצרים בעניין טיוטת הסכם הפיוס הלאומי עם הפת"ח". עם זאת, על פי דיווחים שונים, צפויים ליטול חלק במשלחת בכירים בארגון בעזה, בלבנון ובסוריה ולדון בהשלמת העסקה.