'אלמגור' עתר נגד שחרור 250 המחבלים

'אלמגור' עתר נגד שחרור 250 המחבלים

ארגון 'אלמגור' עתר הערב לבג"ץ באמצעות עו"ד נפתלי ורצברגר נגד שחרור 250 מחבלי הפתח' המתוכנן להתבצע ביום שישי הקרוב.

ערוץ 7

2007-07-18

ארגון 'אלמגור' עתר הערב לבג"ץ באמצעות עו"ד נפתלי ורצברגר נגד שחרור 250 מחבלי הפתח' המתוכנן להתבצע ביום שישי הקרוב. לעתירה הצטרפו שלושה הורים שכולים, מיכאל טלר ששכל את בנו בפיגוע בפיצה בקרני שומרון, שבוצע ע"י מחבל מארגון החזית העממית, שמואל לנדאו ששכל את בנו בפיגוע ירי בדרך לגבעת זאב ופנינה מליק שבנה נהרג במהלך פעילות נגד מחבלים במבצע חומת מגן.

מנכ"ל הארגון, מאיר אינדור, מסביר כי גם אם לא תתקבל העתירה ישנה חשיבות גדולה לשימוש בכלי זה. לדבריו, יש אפקט מצטבר לעתירות המוגשות, המחייבות את גורמי הביטחון העוסקים בגיבוש הרשימות לבדוק היטב את זהות המחבלים שישוחררו.

בעתירה דורש הארגון לקבל הבטחה שלטונית, לפיה לא ישוחררו גם מחבלים שפצעו ישראלים בפיגועים. לדברי אינדור אבחנה זו היתה מקובלת בעבר וחשוב כי כלל זה ימשיך להישמר וכי תתקבל הבטחה מפורשת שכך יהיה.

בנוסף דורש הארגון בעתירתו לוודא שאין ברשימה מחבלים שזו אינה תקופת מאסרם הראשונה, וכדברי אינדור אין מדובר ב"חותמים סדרתיים, המתחייבים כל פעם שלא לחזור ולבצע פיגועים".

דרישה נוספת המועלית בעתירה, הינה לוודא שלא ישוחררו מחבלים שניסו לבצע פיגועים המוניים. לדברי אנדור, בעבר מחבלים כאלו נידונו לתקופות מאסר ארוכות אולם בשנים האחרונות קוצצה תקופת המאסר בעבירות כאלו כמעט בחצי, "אין שום הגיון שמחבלים כאלו ישבו פחות מרבע מתקופת המאסר המקורית".

בנוסף דורשים בארגון לוודא, כי מחבלים שהינם חלק משדרת הפיקוד המרכזית של ארגוני הטרור, לא ישוחררו. לדברי אנדור, השקט היחסי שאנו חווים בתקופה האחרונה נובע מהעובדה שרבים ממפקדי הארגונים יושבים בכלא הישראלי, הוצאתם לחופשי עשוייה לדבריו, להביא לחזרתה של תקופת הפיגועים הגדולים.

הדיון בעתירה נקבע למחר בשעה 9:00 בבוקר.