"אולמרט מעניק זריקת מרץ לטרור"

איתמר ענברי; טל וולבוביץ

"אולמרט מעניק זריקת מרץ לטרור"

לאחר ששב"ס פרסם את שמותיהם של 256 האסירים הפלשתינים הצפויים להשתחרר ביום שישי, מאיימים כעת בארגון נפגעי הטרור לעתור לבג"ץ נגד השחרור

NRG

2007-07-17

שעות ספורות לאחר פרסום רשימת 256 האסירים הפלשתינים שצפויים להשתחרר ביום שישי בבוקר, במסגרת המחוות שמעניקה ישראל ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן, החלו ההתנגדויות למהלך. בארגון נפגעי הטרור "אלמגור" בדקו את רשימת השמות והודיעו כי יעתרו לבג"ץ נגד השחרור. במקביל, העלה שירות בתי הסוהר בשעות הערב את הכוננות בכל בתי הכלא בארץ, מחשש למהומות.

"אולמרט מעניק כעת זריקת מרץ לטרור", אמר מאיר אינדור, יו"ר ארגון אלמגור. "את המחיר השולי של הסיכון שהוא לוקח, לא ישלמו הוא ושריו, ולא בני ביתם שמוגנים 24 שעות ביממה. מי שישלם את מחיר הטריקים והספינים שלו יהיה הציבור הרחב".

במקביל, הכריז אינדור כי הארגון יעתור לבג"ץ נגד שחרור מחבלים, שאין זו להם פעם ראשונה בכלא הישראלי. "נפגעי הטרור יעמדו בדרכם כדי למזער נזקים וכדי להציל קצת מזכר הקורבנות", הוסיף.

ועדת השרים לענייני אסירים אישרה אתמול בבוקר את רשימת האסירים שישוחררו, כפי שהבטיח שלשום ראש הממשלה לאבו-מאזן. שחרור האסירים יתבצע כמחווה של אולמרט לחיזוק שלטון הממשלה הפלשתינית המתונה. כ-85% מהאסירים שצפויים לשוב לביתם הם אנשי תנועת הפת"ח שבראשה עומד אבו-מאזן.

בשב"ס העלו כוננות מחשש להפרות סדר

אתמול אחר הצהריים פרסם שירות בתי הסוהר באתר האינטרנט שלו את הרשימה, והיא תופיע באתר למשך 48 שעות בהן ניתן יהיה להגיש התנגדויות. בשעות הערב הורה נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר בני קניאק, על העלאת רמת הכוננות בכל בתי הסוהר מחשש להפרות סדר ומהומות.

בשב"ס נערכים למגוון תרחישים הכוללים בין היתר, גם הפרות סדר. בשב"ס ציינו עוד כי שחרור האסירים יתבצע מבית הסוהר קציעות שבדרום, על ידי יחידת נחשון של השירות.

גורמים מדיניים אומרים כי 139 מאסירי הפת"ח שישוחררו היו מיועדים ממילא להשתחרר במהלך השנה הקרובה. כפי שפורסם בשבועות האחרונים, אין ברשימה "מחבלים כבדים עם דם על ידיהם". עם זאת, כל האסירים שישוחררו עסקו בצורה ישירה או עקיפה בפעולות טרור שונות.

בין האסירים ששמם מופיע ברשימת המיועדים לשחרור ניתן למצוא את סגן ראש החזית העממית, עבד אל-רחים מלוח, שארגונו היה האחראי לרצח השר רחבעם זאבי ז"ל. על פי הרשימה, 61 אסירים ריצו למעלה משני שליש מעונשם, 93 ריצו מעל למחצית מתקופת המאסר ופחות משני שליש, ו- 102 ריצו למעלה משליש מתקופת מאסרם ופחות ממחצית התקופה.