משפחת שליט תשיב לעתירה נגד העסקה: "כל עיכוב עלול להביא לביטול"

עוז רוזנברג

משפחת שליט תשיב לעתירה נגד העסקה: "כל עיכוב עלול להביא לביטול"

ביקשה מבג"ץ להשיב לעתירת ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" שתידון מחר בצהרים. "מזדהים עם כאב המשפחות השכולות, גם נועם איבד את אחיו"

הארץ

2011-10-16

משפחת שליט ביקשה בצהריים (ראשון) מבג"ץ להשיב לעתירת ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", שהוגשה כנגד ביצוע העסקה לשחרור החייל החטוף. על פי טענת המשפחה, כל עיכוב נוסף בביצוע העסקה עלול להכשיל אותה. הדיון ייערך מחר בשעה 12:00.

"בני משפחת שליט ניהלו מאבק עיקש להשבת בנם", כותבים באי כוחה של המשפחה עורכי הדין גלעד שר, אמיר קדארי ונעמי ווסטפריד. "בשנים שחלפו מעת החטיפה הם הכפיפו עצמם להחלטות המוסדות המוסמכים במדינת ישראל, גם בזמן שחלקו על עמדת הממשלה. הם הקפידו לעשות כן גם במסגרת כללי המאבק הציבורי.

"אין זה סוד כי משפחת שליט סבלה בשל עמדות הממשלה סבל רב. אולם, עתה הגיעה עת ייחודית, בעלת מאפיינים ונסיבות שנראה כי מתקיימים באופן חד פעמי ובזמן מוגבל בהחלט. מאז פרסום דבר העסקה נשמעים עליה קולות ביקורת מהצד הפלסטיני, ונוצרת מערכת לחצים על החמאס לשינוי תנאי העסקה… מאלה עולה כי ההסכמות עליהן הגיעו הצדדים (ישראל וחמאס) הן פגיעות ושבירות. כל שינוי, כל תזוזה בתנאים ואפילו שינוי בלוח הזמנים שנקבע, עלולים להוות עילה לביטול העסקה.

"על כן מבקשים בני משפחת שליט כי בית המשפט הנכבד לא ייעתר לכל שינוי, דחייה או הזזה של לבנה כלשהי, קטנה ככל שתיהיה, במרקם העדין של עסקת שליט, כפי שאושרה על ידי הממשלה".


האסירים המשתחררים מגיעים לכלא קציעות, היום. צילום: אליהו הרשקוביץ

בסוף הבקשה כותבים עורכי הדין: "אין זאת אומרת שמשפחת שליט לא מזדהה עם כאבן של המשפחות השכולות. גם נועם שליט איבד את אחיו במלחמת יום כיפור. אך לעת הזו, שעה שכה קרוב שחרור בנה, אין המשפחה יכולה להסכים עוד לכל עיכוב בביצוע העסקה".

מבדיקה שערך היום "הארץ" עולה היקף העונשים המצטבר של האסירים הצפויים להשתחרר בשלב הראשון של העסקה. על אסירים אלה נגזרו יחד 883 מאסרי עולם ועוד 4,940 שנים בכלא.

אביבה שליט אמרה הערב בכניסה לבית במצפה הילה, כי בני המשפחה "מודים לאזרחי ישראל שמלווים ועוטפים אותנו. אנחנו יודעים שהמשפחות השכולות עוברות טלטלה, ומבינים לליבם הכואב. גם אנחנו משפחה שכולה. למרות זאת, כל עיכוב, שינוי ודחייה עלולים לסכן את חייו של גלעד. זה עניין של פיקחו נפש". אביבה שליט הוסיפה כי היא "מבקשת שעם חזרתו הביתה, תאפשרו לגלעד להשתקם".