עסקת הקלטת: נדחתה התנגדות נפגעי הטרור

שמואל מיטלמן

עסקת הקלטת: נדחתה התנגדות נפגעי הטרור

בג"ץ דחה על הסף עתירה שהגישו הורים שכולים בניסיון למנוע את שחרור האסירות הפלסטיניות. השופטת חיות: מדובר בנושא מדיני

NRG

2009-10-01

בג"ץ דחה על הסף את עתירת ארגון נפגעי הטרור אלמגור נגד עסקת שחרור האסירות הפלסטיניות תמורת קלטת וידאו שבה נראה החייל החטוף גלעד שליט. את העתירה הגישו היום (ה') שלושה הורים שכולים, יוסי צור, רון קרמן ויוסי מנדלביץ, שביקשו מבג"ץ להוציא צו ביניים שימנע את שחרור האסירות עד שתינתן פסיקה בנושא.


פעילי ארגון אלמגור מפגינים בירושלים נגד שחרור אסירים פלסטינים, לפני כשנתיים. (צילום ארכיון: ענת זכאי)

שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות קבעה בהחלטתה כי הנושא אינו בסמכות שיפוטו של בג"ץ.

"ההחלטה בדבר שחרור האסירות והעצירות היא החלטה בעלת אופי מדיני מובהק, הנתונה לסמכותה ולשיקול דעתה של הממשלה", קבעה השופטת חיות.

"בהחלטות כגון דא, שבהן מעורבות סוגיות ביטחוניות ומדיניות מן המעלה הראשונה, נתון לממשלה שיקול דעת רחב וכלל נקוט הוא בידי בית משפט זה לנהוג ריסון בהפעלת ביקורת שיפוטית לגביהן", הוסיפה.

ההורים השכולים: הפלסטינים מבזים את ישראל

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד נפתלי ורצברגר, נימקו ההורים השכולים את התנגדותם לעסקה בטענה ששחרור האסירות יפגע בגאווה הלאומית. "תמונת החגיגות ברחובות עזה מלמדת עד כמה מבזה ומשפילה כריעת הברך של מדינת ישראל בפני הטרור תמורת לא כלום, ועד כמה ההחלטה היא בלתי סבירה באופן קיצוני", אמרו ההורים. "השחרור הפעם מעלה רף חדש שטרם היה במדרון החלקלק של כניעה לטרור",
הוסיפו.

"אסונם וכאבם של בני משפחות נפגעי הטרור גדול הוא", כתבה השופטת חיות בהחלטתה. "העותרים זכאים שקריאתם ומחאתם תישמע, אך ההחלטה על העסקה ועל שחרורם במסגרתה של אסירים ועצירים הכלואים בישראל נתקבלה על ידי ממשלת ישראל, אשר ההסכמים עם גורמי חוץ נתונים לסמכותה. כפי שנקבע לא אחת בעבר, בית משפט זה לא יידרש, ככלל, להחלטות בעלות אופי מדיני".