"שחרור מחבלים – אסון לאומי"

שמעון כהן

סא"ל במיל שיאון, מפקד טייסת בעבר קובע: שחרור מחבלים מהווה אסון לאומי, סכנה של ממש ועוול מוסרי חמור ביותר.

ערוץ 7

2009-10-07


פלאש 90

מחר, ליל הושענה רבה, יקיים ארגון 'אלמגור' מול מעון ראש הממשלה בירושלים ליל לימוד מיוחד בו ישולבו תכנים מסורתיים מוכרים לצד שיחות ונאומים העוסקים בסכנה האורבת לישראל, לטעמם של אנשי הארגון, מהמגמה של שחרור מחבלים בעסקאות שונות.

אחד הדוברים באירוע צפוי להיות סא"ל במיל דן שיאון, טייס במלחמת יום כיפור ומפקד טייסת במלחמת שלום הגליל. ביומן ערוץ 7 הא מספר על עיקרי הדברים אותם יחלוק עם באי האירוע המתוכנן.

לדבריו כשלי מלחמת יום כיפור שעיקרם בהנהגה המדינית ובפיקוד הצבאי הגבוה משליכים גם על ימינו אלה בהם בעוד הציבור נכון להקרבה ולאומץ ההנהגה מתגלה ברפיסות ובמוכנות לביצוע מהלכים המסכנים באופן ממשי את קיום העם בכלל ואת קיומו של כל אזרח ואזרח.

"שחרור מחבלים פוגע בביטחוננו הלאומי ובביטחון כל אחד מאיתנו", הוא אומר ומשוכנע שהעלאתה לדיון ציוברי של גישה אחרת, הפוכה ביסודה, מעורר את הציבור ואת מקבלי ההחלטות. הא מציין שבאחרונה נשמעו עיתונאים שונים מדברים ברוח זו, וכך גם רבים בעם. "יש כאל תהליך שלך יציאה מהארון", הוא אומר. "הכוונה היא לעורר תפנית בחשיבה".

עם זאת מדגיש שיאון כי הוא מבין בהחלט את מאמציה של משפחת שליט לשחרר את בנה בכל מחיר, אך מההנהגה הוא מצפה להתנהלות אחרת, אחראית יותר, כזו שאינה נכנעת לקמפיין מסוג זה. הוא סבור שבכוחה הצבאי של ישראל לפתור את הסוגייה באופן אחר. הוא מזכיר את יכולותיה הצביאיות של ישראל לשחרר חטופים בעבר, וקובע כי המדיניות אותה מנהלת ישראל כיום רחוק שנות אור מאותם ימי זוהר תקיפים.

עוד אומר שיאון שהתנהלות זו מעוררת ספקות אצל צעירים העומדים בפני גיוס ואף חיילים המסכנים עצמם כדי ללכוד מחבלים שעשויים להשתחרר בעסקאות כאלה ואחרות. "יש כאן בעיה מוסרית כלפי המשפחות השכולות, כלפי החיילים שמסתכנים וכלפי כל אזרח שחייו הופכים להיות בסכנה בעקבות שחרורו המחבלים. יש כאן אסון לאומי", מדגיש סא"ל במיל שיאון ומזכיר את נזקיה הביטחוניים של עסקת ג'יבריל.