ח"כ אלסאנע: "חוק שליט" יוביל לאינתיפאדה

שרון רופא-אופיר

ח"כ אלסאנע: "חוק שליט" יוביל לאינתיפאדה

"החלטת ועדת השרים מרחיקה את שחרור גלעד שליט ומקרבת אינתיפאדה שלישית", אמר ח"כ אלסאנע. ח"כ טיבי הוסיף: "סנקציה מתלהמת כזאת תביא נזק ולא תועלת לענין שליט"

Ynet

2010-05-23

הח"כים הערבים נגד החרמת תנאי אסירי חמאס: ח"כ טאלב אלסאנע (רע"מ-תע"ל) תקף בחריפות את החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה, שאישרה את הצעת "חוק שליט", שמחמירה את תנאי אסירי חמאס בישראל – במטרה ללחוץ על הארגון במגעים לשחרור גלעד שליט. הוא אמר כי ההחלטה לא תזרז את שחרורו של החייל החטוף ואף הזהיר מאינתיפאדה שלישית.

"החלטת ועדת השרים בעניין האסירים הפלסטינים היא בלתי אחראית, מרחיקה את שחרור גלעד שליט ומקרבת אינתיפאדה שלישית, אינתיפאדת האסירים", אמר ח"כ אלסאנע והוסיף, כי "ממשלת ישראל חייבת להחליט אם היא מייצגת מחוייבת לאמנות וחוקים בינלאומיים או כנופיה שמתנהלת מתוך נקמנות". הוא הזהיר כי "פגיעה בזכויות האסירים תגרור מהומות בבתי הכלא, שיגיעו לערים ולכפרים הפלסטינים".

חברו למפלגה, ח"כ אחמד טיבי, הזהיר גם הוא כי הדבר יפגע במאמצים לשחרורו של החייל החטוף. לדבריו, "סנקציה מתלהמת כזאת תביא נזק ולא תועלת לעניין שליט, שיש לו פתרון אחד בלבד: עסקת חילופין שבה אסירים פלסטינים ישוחררו בתמורה לשחרור גלעד שליט. בלאו הכי משפחות של אסירים פלסטינים מעזה מנועות מביקור אצל בניהם הכלואים בישראל. מדינה החתומה על אמנות בינלאומיות אינה יכולה לנהוג בצורה זו".

מנגד, בירך ח"כ יואל חסון (קדימה) את החלטת השרים. "החמרת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים, תיצור את הלחץ הראוי על הנהגת חמאס ותאפשר לקדם את שחרור שליט. אין זה מתקבל על הדעת שבעוד ששליט מבודד ומנותק מהעולם, זוכים אסירי חמאס לביקורים, טלוויזיה בכבלים ותואר אקדמי על חשבון המדינה, מבלי שהדבר כלל מתחייב מהחוק הבינלאומי".

גם ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" בירך על החלטת השרים. בארגון קראו לממשלה לא להסתפק בכך, ולהפעיל מערכת לחצים אינטנסיבית גם על ראשי חמאס ברצועה עד שישוחרר החייל החטוף ללא תנאים.