נועם שליט ירוץ בעבודה: "כפיות טובה כלפי רה"מ"

מורן אזולאי; אחיה ראב"ד

נועם שליט ירוץ בעבודה: "כפיות טובה כלפי רה"מ"

בכירים בליכוד תקפו את אביו של גלעד שליט וטענו כי הצטרפותו לפוליטיקה היא "מהלך ציני וניצול של טרגדיה אישית". ח"כ יואל חסון: "מוקדם מדי, מביך מדי, ציני מדי". ח"כ שאמה-הכהן: העם היה מעדיף שהשם שליט לא יהיה מזוהה עם מפלגה

Ynet

2012-01-10

החלטתו של נועם שליט לרוץ לכנסת במסגרת מפלגת העבודה התקבלה ברגשות מעורבים במערכת הפוליטית. לצד אלה שבירכו על החלטתו, היו אמש (יום ב') מי שטענו כי מדובר בניצול של התמיכה שקיבל מהציבור בזמן שנאבק לשחרור בנו גלעד משבי חמאס, ואפילו בכפיות טובה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"החלטת שליט לרוץ לכנסת היא ניצול תמיכה טהורה ונטולת תנאים שקיבלו גלעד שליט ומשפחת שליט מהציבור הישראלי", טען חבר הכנסת יואל חסון מקדימה. "התרגום הפוליטי של התמיכה הזו הוא מוקדם מדי, מביך מדי, ציני מדי ולחלוטין אינו במקום".

הולך לעבודה: נועם שליט נכנס לפוליטיקה (צילום: צלמי ווינט. סטילס: מוטי קמחי)

גורם בכיר בליכוד, שדיבר בעילום שם, טען כי "מדובר במהלך ציני ובניצול של טרגדיה אישית כדי להתמודד לכנסת. מפתיע מאוד ששליט בחר לרוץ דווקא במפלגה המתמודדת מול מי שהחזיר את בנו הביתה. יש בזה משום כפיות טובה".

גורם נוסף בליכוד הוסיף כי מדובר בכפיות טובה, משום שהעבודה ואף מפלגה אחרת "לא נקפו אצבע" למען שחרור גלעד שליט משבי חמאס. "היחיד שעשה באמת הוא נתניהו", אמר הגורם, "מאחלים לו בהצלחה במפלגה שחושבת שלפעמים צריך לתת פרס לטרור אבל לא תומכת בחוקים שנועדו למגר אותו".

גורמים נוספים בקואליציה אמרו כי שליט אמנם נהנה מאהדת הציבור, אך מכאן ועד למימוש האהדה הזו בקלפי המרחק גדול. "אין שום תעודת ביטוח לכך שיהיה חבר כנסת טוב, למעשה כמו שזה נראה וכפי שאנחנו מכירים אותו, הזירה הזאת אינה מתאימה לו", אמרו.

ארדן: יונית, קיציס, מרגול – אל תתפטרו (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

מאידך, חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) בירך על ההחלטה. "נועם שליט הוא אדם ראוי שהוכיח אצילות ונחישות, ויש לאחל לו הצלחה בדרכו החדשה", אמר, אך הוסיף כי "עם ישראל היה מעדיף שהשם שליט לא יזוהה עם מפלגה כזו או אחרת".

"משפחת שליט לא חייבת דבר"

"ממשלת הליכוד אכן החזירה את גלעד שליט הביתה", אמר ח"כ שאמה-הכהן, "אך משפחת שליט אינה חייבת דבר על כך, מכיוון שזו חובתה של כל ממשלה להחזיר את בניה הביתה, כמעט בכל מחיר".

שליט הודיע על החלטתו לרוץ לכנסת ליו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', שבירכה: "נועם הוא איש מפלגת העבודה שנים רבות, ואני משוכנעת כי תרומתו לעבודה כחבר כנסת תהיה רבה". הבוקר ישוחחו השניים עם עיתונאים בנושא, ושליט צפוי להתייחס לראשונה להחלטתו.


שליט מחוץ לביתו. עוד לא דיבר על החלטתו (צילום: אבישג שאר-ישוב)

גם בני משפחותיהם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב, שנאבקו לצד שליט לשחרורם של השניים משבי חיזבאללה, איחלו לו בהצלחה. "במהלך המאבקים גילינו איך הדברים עובדים. אפשר לעשות את הדברים אחרת והפוליטיקאים ייאשו אותנו. רק הזמן יגיד אם הוא יהיה פוליטיקאי מזן אחר", אמר צבי רגב.

"רוצה לשנות את פני החברה"

"אני מאחלת הצלחה לכל מי שרוצה לתרום ויש לו כוונה להביא יותר יושרה וערכים למדינה", אמרה מיקי גולדווסר, שכלתה קרנית הוזכרה כמי שעשויה גם היא להתמודד על מקום בכנסת הבאה במסגרת מפלגתו של יאיר לפיד.

אוהד כנר, אחד הפעילים המרכזיים במטה המאבק לשחרור גלעד שליט, איחל גם הוא הצלחה רבה לשליט האב. "זו לא תהיה רק הצלחה אישית שלו", אמר כנר, "הוא רוצה לשנות את פני החברה הישראלית לטובה, ובתור מי שניהל מאבק בצורה כל כך יפה ותרבותית והצליח, אני מקווה שבאותה צורה יצליח גם במאבק על החברה הישראלית ודמותה".

לעומת זאת, בארגון נפגעי הטרור אלמגור יצאו נגד שליט. "האיש היה צריך להצטנע ולטפל בבנו ולא להזכיר לנו מחדש את מה שעברנו", אמר האב השכול אריה בכרך, "משפחות שכולות רבות הרי חיות בטראומה מעסקת שליט והסיפור הנוכחי רק מעורר זאת מחדש".