"פיגוע הירי – בגלל הסרת המחסומים וההקפאה"

אפרת וייס

"פיגוע הירי – בגלל הסרת המחסומים וההקפאה"

המתנחלים האשימו את הממשלה, וטענו כי אלמלא הוסרו מחסומים באזור בשומרון שבו נרצח תושב שבי שומרון – ייתכן שהפיגוע היה נמנע. הם שבו והזהירו כי הקפאת הבנייה בהתנחלויות מציירת את ישראל כחלשה, ומעודדת את המחבלים. נפגעי הטרור: זה "פרומו" ליום שאחרי עסקת שליט

Ynet

2009-12-24

פיגוע הירי בשומרון שבו נרצח אחר-הצהריים (יום ה') הרב מאיר חי, תושב שבי שומרון בן 40, עורר את זעמם של מתנחלים רבים ואנשי ימין, שהאשימו את הממשלה באחריות לטרגדיה.

"בכל פעם שהולכים לקראת הפלסטינים, הן בנושא הסרת המחסומים והן בנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הם מפרשים זאת כחולשה של מדינת ישראל, והטרור לצערנו מתחזק", אמר ח"כ נסים זאב (ש"ס), שהגיע לזירת האירוע, כיוון שהיה באותה העת בקרבת מקום.

ח"כ זאב הדגיש כי בכביש 57 שבו נרצח הישראלי ניצבו בעבר שני מחסומים, וטען כי אלמלא הוסרו – ניתן היה למנוע את הפיגוע. "גם אם המחבל כבר היה מגיע למקום, הוא היה מתקשה להימלט ממנו בזכות המחסומים", אמר. ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) הצטרף לדבריו, ודרש מראש הממשלה לבטל את הקפאת הבנייה: "הערבים מפרשים את החלטת הממשלה כהתרת דמם של המתנחלים".


"תוצאה ישירה של חולשת הממשלה". מקום הירי הערב (צילום: עידו ארז)

גם ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מתח ביקורת על הממשלה בשל הסרת המחסומים, וטען כי היא אינה עושה די כדי להבטיח את חיי המתנחלים ביהודה ושומרון. "לאחר שקט ביטחוני ממושך, נפתח לאחרונה המחסום המרכזי בין שבי שומרון לטול כרם למרות אזהרותינו", הזכיר מסיקה, והאשים: "ממשלת ישראל העדיפה את 'מרקם החיים הפלסטיני' על פני החיים של אזרחיה".

ראש המועצה המקומית קדומים הסמוכה למקום הפיגוע, חננאל דורני, הוסיף כי "הפיגוע הרצחני הוא תוצאה ישירה של חולשת ממשלת ישראל, הקפאת הבנייה והפניית משאבי ביטחון כנגד יהודים", טען.

נפגעי הטרור: כך יהיה אם נשחרר מחבלים

לתוקפים את הממשלה הערב הצטרפו גם ארגוניהם של נפגעי הטרור, הנאבקים בימים אלה נגד כוונת הממשלה לשחרר מאות מחבלים במסגרת העסקה לשחרורו של גלעד שליט. "הפיגוע היום הוא הפרומו לרציחות שיהיו אם מחבלים נוספים ישוחררו לשטח", נמסר מארגון "שלושה אבות", המאגד הורים שכולים שבניהם נהרגו בפעולות טרור. הארגון קרא לראשי מועצת יש"ע להצטרף למאבק נגד שחרורם של פעילי הטרור הפלסטינים במסגרת עסקת שליט.

גם ארגון נפגעי הטרור אלמגור פרסם הודעה, שבה קרא לראש הממשלה לחדול מהמשא ומתן עם חמאס, ולחפש "פתרונות יצירתיים" לשחרור שליט, שאינם כוללים שילוח רוצחים לחופשי. "את כל הקוראים לך לשחרר מחבלים שלח לבקר במשפחת הנרצח, על מנת שיחושו לשעה מה שהמשפחה עוברת כעת", נכתב בהודעת הארגון. "שם הם יוכלו להתחיל לשכנע את האבלים להסכים לשחרר את המחבלים שרצחו את יקיריהם, לכשייתפשו – לקראת החטיפה הבאה".

בתוך כך, צה"ל ניסה למנוע מחבר הכנסת מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) להגיע למקום הפיגוע, וזה עצר בתגובה את מכוניתו, וצעד לזירת האירוע ברגל תוך שהוא מנצל את חסינותו. "מי שמדבר על הקלות תנועה לפלסטינים צריך להפנים שגם לח"כים יש חופש תנועה", אמר.