סרטון נגד עסקת שליט: "נוסיף תמונה בפייסבוק"

סרטון נגד עסקת שליט: "נוסיף תמונה בפייסבוק"

גורם עלום הפיץ ברשת סרטון אנימציה חדש, שבו מוצגים "תל אביבים" וגולשים בפייסבוק שהוסיפו את תמונת החייל החטוף כמי שמזיקים למאמץ לשחרורו. "שנות השבי הארוכות מוכיחות שיש לבחון מחדש את הדרך שבה פעלנו", כתבו היוצרים

Ynet

2010-10-04

מחאת משפחת שליט ותומכיה קיבלה תגובת נגד. בימים האחרונים הועלה ליוטיוב סרטון אנימציה חדש הנושא את השם "גלעד שליט – מחכה למבצע", ומציג את התומכים בעסקה לשחרורו של החייל החטוף תוך קבלת תנאי חמאס כמי שנופלים ברשתו של חמאס. אלו שבחרו להזדהות עם גלעד באמצעות הוספת תמונתו לדף הפייסבוק שלהם וכן דמויות בעלות מאפיינים "תל אביביים" מוצגים בלעג ואף כמי שמפריעים ומזיקים לשחרורו של החייל.

הסרטון שהופץ נגד עסקת שליט

נציגי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" הפיצו היום את כתובת הסרטון, אך עדיין לא ברור מי עומד מאחוריו. בסיום הקליפ, כתבו יוצריו כי הם, "כמו רוב אוכלוסיית ישראל, מתפללים לשובו המהיר של גלעד שליט חזרה לביתו. אנו גאים בסולידריות שמפגין הציבור הישראלי, ובאכפתיות העצומה שמגלים תושבי המדינה. זו הוכחה אמיתית לערבות ההדדית שמאפיינת את העם שלנו ולנכונותו לפעול ולתמוך בשעות משבר".

עם זאת, הסבירו כי "על כל אחד ואחת מאיתנו לשאול את עצמם, האם חלק מפעולות התמיכה הללו אכן מקדמות את חזרתו של שליט, או שמא רק מרעות את המצב, מרחיקות את שובו, ומחלישות את ישראל אל מול האויב. כדי להחזיר את שליט, חובה עלינו להבין את כללי המשחק של המזרח התיכון כפי שהם באמת, ולא כפי שהיינו רוצים שיהיו".

בסיום דבריהם, כתבו יוצרי הסרטון כי "ארבע שנות השבי הארוכות של שליט אכן מוכיחות שיש לבחון מחדש את הדרך שבה פעלנו עד כה, אך הן אינן מחייבות דווקא כניעה של ישראל מול אלו המעוניינים בהשמדתה וקבלה של כל דרישותיהם. כניעה שכזו עלולה להיות בכייה לדורות, שתעלה בדם רב של חפים מפשע".

לפני כשבועיים פרסמו אנשי חמאס ב-Youtube סרטון שבו נראים שני חמושים ליד דמותו של גלעד שליט, שנלקחה מסרט הווידאו שפורסם לפני שנה. בסיום הסרט נשמעות יריות.

בסרט נראים שני רעולי פנים. אחד מהם מניף רובה, בעוד השני מוציא ניירות וחפצים מתיקו. בהמשך מחזיר החמוש השני כמה ניירות לתיקו. ביניהם נמצאת דמותו של גלעד שליט. בשלב מסוים המסך מוחשך, ומופיעה הכתובת: "האם תושלם המשימה?". לאחר מכן נשמע קול דריכת נשק וכמה יריות.