נועם שליט הגיע למעבר קרני והעביר את חבילת החג שהוכנה עבור גלעד

יניר יגנה

נועם שליט הגיע למעבר קרני והעביר את חבילת החג שהוכנה עבור גלעד

נועם שליט הגיע הבוקר למעבר קרני והעביר את החבילה לסאמי עביד, עיתונאי תושב הרצועה, שאמר כי הוא בטוח שהחבילה תגיע ליעדה

הארץ

2009-09-17

נועם שליט, אביו של החייל השבוי גלעד שליט, הגיע הבוקר (חמישי) למעבר קרני כדי להעביר את החבילה לחג שהוכנה עבור בנו. העברת החבילה לרצועה אורגנה על ידי מזכיר התנועה הקיבוצית, יואל מרשק, ובמשפחה מקווים שהחבילה תועבר לחמאס ותגיע לידיו של גלעד.

נעם שליט נשאל במעמד ההעברה אם הוא מאמין כי מחווה זו תתרום לשחרור בנו, ואמר כי "אני לא מאמין בשום דבר עד שאראה את הבן שלי פה, אבל אני מקווה שהחבילה תגיע אליו". החבילה יצאה מבית משפחת שליט ביום שני ומאז עברה במספר יישובים בארץ. החבילה כוללת מכתב מהמשפחה, מכתבים מילדים, ספרו של שליט, ציורי ילדים, תפוחים, רימונים, דבש, אוכל ביתי, חולצה עם סמלי חופש ושלווה, מוצרי היגיינה, בקבוק יין, ממתקים ותקליטור.

בתמורה להעברת החבילה לגלעד, אושרה העברת 100 ספרי קוראן לאסירים פלסטינים בישראל. סאמי עביד, עיתונאי תושב הרצועה, הגיע מעזה לקחת את חבילת השי ואמר כי הוא בטוח שהחבילה תגיע ליעדה וכי החמאס יעביר אותה לגלעד.

ואולם, על אף העובדה שהחבילה לגלעד שליט עשתה את דרכה לרצועת עזה, העברת החבילות לאסירים הפלסטינים התעכבה למשך מספר שעות. ארגון נפגעי הטרור פנה לשב"ס וביקש לעכב את ההעברה. יואל מרשק עשה את דרכו לכלא שיקמה רק לאחר שבית המשפט דחה את עתירת ארגון נפגעי הטרור והורה לשב"ס לכבד את ההסכם שעשה מרשק עם החמאס. לדברי מרשק, זו פעם ראשונה שמוסד ממלכתי מקבל הסכם שעליו חתמו אזרחים.


מכונית הפעילים בה הועברה החבילה המיועדת לגלעד שליט