ריבלין: לאחד כוחות לקראת העומד בפני מדינת ישראל

ריבלין: לאחד כוחות לקראת העומד בפני מדינת ישראל

בלשכת רה"מ נתניהו נמשכת ההתייעצות הביטחונית

רשת ב'

2014-11-10


נשיא המדינה ריבלין

בלשכת ראש הממשלה נמשכת ההתייעצות הביטחונית בעקבות גל הפיגועים והמתיחות במגזר הערבי. בישיבה משתתפים שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ והיועץ המשפטי לממשלה.

נשיא המדינה ריבלין אומר בתגובה לאירועי הטרור הקשים היום כי הימים האלה תובעים מאתנו אחדות ועצמה מול מחוללי הטרור, שהוכיחו היום במו ידיהם המגואלות בדם שדין ירושלים כדין תל אביב, ודין תל אביב כדין גוש עציון.

"אני קורא לכלל נבחרי הציבור, למנהיגים של כולנו, מכל קצות הקשת הפוליטית, לאחד כוחות לקראת העומד בפני מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי המחבלים והמסיתים לא יצליחו לסלק אותנו מכל מקום שבו אנו נמצאים, וכי נמשיך להילחם בטרור וננצח אותו. בישיבת סיעת הליכוד הציע נתניהו לכל המפגינים הקוראים קריאות בגנות ישראל או בזכות המדינה הפלסטינית לעבור אל תחומי הרשות הפלסטינית.

השר נפתלי בנט אומר בתגובה לפיגוע בתל אביב כי האירוע מוכיח שתפיסת הבטונדות, כלשונו, פשטה את הרגל. לדבריו, אי אפשר למגן אנשים ברחוב, ויש להושיב את המסיתים, את יורי הזיקוקים ואת המתפרעים בבתי הכלא. הוא הוסיף כי אבו מאזן הפך להיות יורשו של ערפאת. "הוא טרוריסט בחליפה, ויש להתנהג אליו בהתאם".

ראש האופוזיציה הרצוג אומר כי על הממשלה להדביר את הטרור באמצעים בטחוניים, לצד יצירת ערוץ הידברות מדיני.

קודם לכן אמר כי ההידרדרות במצב הביטחון היא באשמת ראש הממשלה ושריו, שלא קראו נכון את המפה וישבו בחוסר מעש נוכח האירועים.

במועצת יש"ע אומרים כי שחרור המחבלים, ההתעלמות מההסתה וההססנות בטיפול בטרור בירושלים הם הדלק המניע את הטרור. ראש המועצה אבי רואה אמר כי יש לעשות מבצע נרחב למיגור הטרור ולחדש את תנופת ההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון.

גם בארגון "אלמגור" קוראים לממשלה לנקוט יד קשה נגד הטרור ואומרים כי היד הסלחנית רק מחמירה את האינתיפאדה.