אלמנת נצ"מ מזרחי: להטיל עונש מוות על הרוצח

יוחאי עופר

אלמנת נצ"מ מזרחי: להטיל עונש מוות על הרוצח

עם פתיחת של זיאד עוואד, רוצחו של נצ"מ ברוך מזרחי בערב חג הפסח, בארגון נפגעי הטרור ביקשו לשנות את הרכב השופטים כך שיוכל לדון בהטלת עונש מוות על המחבל שביצע את הרצח לאחר ששוחרר בעסקת שליט

NRG

2014-09-17

בבית המשפט הצבאי בכלא "עופר" נפתח הבוקר (רביעי) משפטו של זיאד עוואד, רוצחו של נצ"מ ברוך מזרחי ז"ל בערב חג הפסח האחרון. לקראת הדיון פנו בארגון 'אלמגור' לפרקליטות הצבאית בניסיון לשנות את הרכב השופטים, כך שיוכל לדון בהטלת עונש מוות על הרוצח. במכתב שנשלח מטעם הארגון נכתב כי מדובר ברוצח ששוחרר במסגרת עסקת שליט, וחזר לבצע רצח נוסף, ולכן יש להטיל עליו את העונש החמור ביותר. באלמגור ביקשו גם לתבוע עונש מאסר עולם לבנו של המחבל שהיה חלק מהחוליה ומפעולת הטרור כנגד מזרחי ז"ל, וידע על הפיגוע שביצע אביו.

"לאור הנסיבות המיוחדות בכוונתנו לדרוש עונש מוות לרוצח. בהתאם לכך אנו דורשים עוד טרם פתיחת המשפט את שינוי הרכב בית המשפט, כך שיוכל עפ"י סמכותו בחוק לשקול מתן עונש מוות", נמסר במכתב שנשלח בשם אלמנתו של מזרחי והילדים שזוכים לייצוג משפטי בסיוע הארגון. בארגון הסבירו כי הרכב השופטים הנוכחי איננו יכול לדון כלל בהטלת עונש מוות, משום שהוא לא כוללת קצין בדרגת סגן אלוף או אלוף משנה.


עוואד ובנו במהלך הגשת כתב האישום. דורשים עונש מוות (צילום: מירי צחי)

בחודש יוני הוגש כתב אישום נגד הרוצח זיאד עוואד, משוחרר עסקת שליט, פעיל חמאס ותושב הכפר אידנא שבדרום הר חברון. הוא נכלא בעבר בגין רצח פלסטינים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל. שבועיים לאחר הרצח נעצר עוואד בידי לוחמי ימ"מ בביתו, והסגיר לחוקריו את רובה הקלצ'ניקוב שבו ביצע את הפיגוע, וכן את מחסניות הכדורים. בנוסף נעצר בנו, עז-אלדין עוואד, נגדט נטען בכתב האישום כי סייע לאביו להוציא לפועל את הרצח ובאיסוף הראיות לאחריו.

מחקירת השניים עלה כי עוואד רכש אופנוע והשיג רובה לטובת ביצוע הפיגוע. כשבוע לפני הרצח הוא הגיע למקום לשם איסוף מידע ותצפיות על השטח. כמו כן, מחקירת אנשים בסביבתו עלה כי הוא התנהג באופן חשוד לאחר הרצח ולפניו.

לבנו אמר המפגע כי המניע לרצח הוא דתי, וש"על פי דת האסלאם, כל מי שהורג יהודי מגיע לגן עדן". נצ"מ מזרחי נהרג בסמוך לשעה שש בערב פסח, כשמחבל חמוש התקרב לכביש 35 באזור מחסום תרקומיא וירה לעבר מכוניות ישראליות שנסעו על הכביש. באותה שעה ישבו ברכב שבעת בני משפחת מזרחי – האב שנהרג במקום, האם שנפצעה משני קליעים שנורו לעברה, וחמשת ילדיהם. אחד הילדים נפצע גם הוא באירוע ונותח בבית החולים.