"קיר ברזל" לגיבוי פעולות כוחותינו

מאיר אינדור

הכותב הוא חבר הנהלת ארגון נפגעי הטרור "אלמגור"

"קיר ברזל" לגיבוי פעולות כוחותינו

ישראל היום

2014-06-19

כשנודע לי על חטיפת הנערים – חשתי תסכול גדול. הייתי בין אנשי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" שהובילו את הקרב נגד שחרורי מחבלים, מתוך הבנה שמהלך כזה לא מסיים פרשה אלא מאתחל את החטיפה הבאה. אבל נכשלנו בקרב. לא הצלחנו להניא את הדרג המדיני מלהיכנס לאותה סמטה אפלה של שחרורי רוצחים, למרות שהבאנו ראיות גלויות וחסויות על מוטיבציה מתגברת לחטיפות לאחר כל השלמת עיסקה.

הרכבת הדוהרת חלפה על פנינו לקראת העיסקה עם חמאס לשחרורו של גלעד שליט, בעודנו מנפנפים לה נואשות לעצור. לאחר מכן המשיכה לעיסקה גרועה עם אבו מאזן של שחרור 80 רוצחים תמורת הזכות לשבת איתו. כמה כואב להגיד "אמרנו לכם". כי כשראו הפלשתינים שישראל משלמת, הם הפכו את "שחרור המחבלים" למשימת הדגל נגדה.

מדובר הרי גם בצורך מבצעי מבחינת הטרור: מרבית המשתחררים, וזה כבר הוכח, חוזרים לשטח – הפעם כמארגני פיגועים שבין היתר יקדמו את שחרור חבריהם שהשאירו מאחור. על הדרך הם מראים לדור החדש של הטרוריסטים שלכל אסיר יש אופק לשחרור, מה שמאפשר גיוס עוד צעירים לתעשיית הטרור.

שרי הקבינט מדווחים על יותר מ-100 ניסיונות רק בשנה האחרונה (איפה החביאו את הנתונים?), ומדובר במספרים דרמטיים. מה יהיה המחיר עכשיו? האם שוב נשלם ושוב נעודד חטיפות נוספות? הגיע הזמן לשנות כיוון מיידית, יש לקבוע כללי משחק חדשים ולאמץ את החלטות ועדת שמגר, שעוסקות גם בהמלצות מבצעיות איך "להתכתב" עם ארגוני החוטפים.

אסור לציבור השפוי להירדם בשמירה, לא הפעם. בתוך זמן קצר יצוצו ארגוני "זכויות" אדם ויתחילו לזנב בצבא ובזרועות הביטחון. יתחילו העתירות נגד החיפושים, המחסומים והמעצרים. בד בבד תנוע שדרת הפוליטיקאים. חלקם כבר רמזו על הכיוון. "אסור לשכוח שחלק מחמאס הוא גוף מדיני", אמר עפר שלח, כשהוא מכוון נגד המעצרים של מנהיגי ארגון הטרור ביו"ש. מזל שהיה שם ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר, כדי לענות לו שחמאס בגדה הוא כולו ארגון טרור ולא "מדיני". אבל לא תמיד יהיה מי שיענה. מה שאומר שמובילי המהלך הצבאי צריכים להיות במצב "צפה פגיעה". זה יגיע בסוף עם ההצעה האולטימטיבית לשחרר מחבלים במקום להכניע את הטרור.

ופה מקומו של הציבור: אם סיפור שליט יחזור, הציבור ייקרא להגן על המדינה מעיסקה מזיקה נוספת. מפקדי צה"ל הרי אינם יכולים לעסוק בהתמודדות עם אש הארגונים האזרחיים. זה הזמן להקים "חומת מגן" ציבורית ל"חומת מגן" הנוכחית. ז'בוטינסקי כבר קרא לכך בשנות ה-30 "קיר הברזל" – קיר תומך שיגבה את הפעילות ההתקפית של הצבא ושירותי הביטחון, בדרך לניצחון על הטרור.