פרס להורי החטופים: אזעק זעקתכם מול אובמה

יובל בגנו

פרס להורי החטופים: אזעק זעקתכם מול אובמה

נשיא המדינה נפגש עם משפחות שאער, יפרח ופרנקל והבטיח לעשות ככל שביכולתו להעלות את המודעות לחטיפה ברחבי העולם ומתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית: "הטרור פוגע בכולם, לא רק בישראל. מוכרחים להמשיך ולהפעיל את הלחץ"

מעריב השבוע

2014-06-19

שלושת זוגות הורי הנערים החטופים נועדו עם נשיא המדינה, שמעון פרס, במשכן הנשיא בירושלים על פי הזמנת הנשיא שביקש לחזקן במלאת שבוע להיעדרות שלושת הנערים, אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער.

הפגישה של הנשיא ובני המשפחות היתה אישית, סגורה לסיקור עיתונאי ונמשכה שעה ארוכה. לאחר תום הפגישה נמסר מלשכת הנשיא: "הנשיא פרס חיבק את ההורים בחום ושמע מהם על ההתמודדות הקשה ומורטת העצבים מרגע חטיפת הבנים".

הנשיא אמר להורי החטופים: "ביקשתי לראותכם מפני שמה שקורה עכשיו הוא אירוע לאומי, לא רק משפחתי. כל העם מאוחד ומלוכד, עומד לצדכם ומתפלל יחד אתכם להשבת הבנים הביתה, בזמן שחיילי צה"ל וכוחות הביטחון מטפסים יום ולילה בסמטאות חברון הופכים כל אבן וכל סלע למציאת הבנים". הנשיא הדגיש: "אין ולא תהיה שום מגבלה על כל זרועות הביטחון במשימתם להגיע לבנים ולהביא אותם הביתה".


הנשיא פרס עם המשפחות, היום (צילום: לע"מ)

שלא כהרגלו, מתח הנשיא פרס ביקורת על התגובה הרפה לטענתו בקהילה הבינלאומית לפיגוע החטיפה ואמר: "מנהיגי העולם חייבים להשמיע קול רם וברור ולנקוט יד קשה וחזקה נגד הטרור. הבעיה של הטרור היא לא רק של מדינת ישראל היא בעיה עולמית ועל כן גם צריך לגייס את העולם.

"בכוונתי להעלות דרישה זו בביקורי בארצות הברית בשבוע הבא. העולם עוד לא מגויס ואני מתכוון בשיחות שיהיו לי גם עם הנשיא אובמה וגם עם ראשי הקונגרס לזעוק את זעקתכם, זעקתנו נגד טרור, גם בפומבי גם בשיחות פרטיות".

פרס הוסיף: "מוכרחים להמשיך ולהגביר את הלחץ על הטרור, לייבש את מקורות הכספיים של הטרור שכן אופרציות כאלו עולות המון כסף. מי שמגדל פושעים לטרור אל יתפלא שיפשעו גם נגד אביו ואמו. כפי שנקטו בסנקציות נגד איראן, כך צריך להגביר את הסנקציות נגד כל תופעת טרור, גם אם הן מצד ארגונים כמו חמאס או חיזבאללה. צריך להעניש אותם, אין מקום לשום סליחה או הנחות".

שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, ביקר בבית משפחתו של אחד משלושת הנערים החטופים, נפתלי פרנקל, ביישוב הדתי נוף איילון שליד מודיעין. פרנקל מחזיק גם באזרחות אמריקנית ונציגי ארה"ב בישראל עמדו בקשר עם משפחתו מאז היוודע דבר פיגוע החטיפה ביום שישי שעבר.

שפירו אמר בצאתו מהפגישה לעיתונאים שמחוץ לבית משפחת פרנקל כי ארה"ב תומכת במאמצים להשיב את החטופים לביתם וביקש לחזק את ידי המשפחות: "זה עתה נפגשתי עם הוריו ובני משפחתו של נפתלי פרנקל, והבעתי בפניהם את התמיכה החד משמעית של ממשלת ארה"ב והעם האמריקני במאמץ להשיב את נפתלי, אייל וגיל-עד הביתה. פגשתי משפחה חזקה מאד, אנשים אופטימיים. כמובן שזה מצב מאד קשה עבורם.


פרס עם אביו של גיל-עד שאער, היום (צילום: לע"מ)

מדובר בשלושה נערים שביקשו לחזור לבתיהם מהלימודים ואין שום הצדקה למעשה הנפשע הזה. אנחנו מעניקים את הגיבוי המלא לממשלת ישראל בפעולות החיפושים שהיא מובילה ומעודדים את המשך שיתוף הפעולה הביטחוני בינה לבין הרשות הפלסטינית".

השגריר שפירו הוסיף: "בוודאי שאנחנו מרגישים אחריות מיוחדת כשאזרח אמריקני מעורב במקרה הזה. אנחנו מאמינים בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה ממעשי טרור, ובפעולת הטרור הנוראה הזאת ארה"ב תשוב ותדגיש את התמיכה הזאת. הצענו לממשלת ישראל את כל הידע והיכולות שיש לארה"ב שיכולים לסייע".

בתוך כך, ראשי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פרסמו קריאה לראש הממשלה להשלים את הפעולה שהחלה בליל שלישי השבוע ולעצור מחדש את כל משוחררי עסקת שליט ולא רק את אלה המזוהים עם חמאס. "זהו הצעד המשמעותי ביותר שהממשלה יכולה לנקוט לטובת החטופים" אמרו ראשי הארגון.


עם הוריו של אייל יפרח. יפעיל את כובד משקלו בעולם (צילום: לע"מ)