השר בנט: הרשות הפלסטינית ואבו מאזן מעודדים ומממנים רוצחי יהודים

חנן גרינווד

השר בנט: הרשות הפלסטינית ואבו מאזן מעודדים ומממנים רוצחי יהודים

עם צאת החג מתבררות התוצאות המחרידות של פיגוע הירי בהר חברון. חברי הכנסת מגנים את האירוע. ראש מועצת הר חברון: "האבסורד זועק לשמיים"

כיפה

2014-04-15

עם צאת החג מתבררות התוצאות המחרידות של פיגוע הירי בהר חברון, בו נרצח קצין משטרה, אישתו נפצעה באורח קשה אך מצבה השתפר ומוגדר יציב וילד בת 9 ברכב אחר נפצע באורח קל.

חברי כנסת הוציאו גינויים לפיגוע אשר מהווה על פיהם תוצאה ישירה של שחרור המחבלים המדובר במסגרת משא ומתן.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט על הפיגוע אמש: "הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן מעודדת ומממנת רוצחי יהודים ביד אחת, וביד השניה סוחטת את ישראל לשחרר את אותם הרוצחים. פניהם לטרור, ולא לשלום".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הגיב אף הוא ואמר: "כל שחרור מחבלים שפלים מעודד את הטרור ולא מקדם שום שלום. ארגוני הטרור מזהים היטב את חולשת ישראל שמוכנה לשחרר רוצחים שפלים רק כדי שיואילו להמשיך את המו"מ. אני קורא לראש הממשלה לשים סוף לסחטנות הפלסטינית להודיע חד משמעית כי לא ישוחררו מחבלים ולדרוש את ביטול הפניות לאו"ם כתנאי להמשך המו"מ".

"שחרור רוצחים נותן זריקת עידוד לכל מחבל פוטנציאלי שיודע שלא ישב כל חייו בכלא", אמר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי. "אני קורא לראש הממשלה להכריז שיותר אף רוצח לא ישוחרר מהכלא.
הגיע הזמן שנצא מעבדות מדינית לחירות יהודית".

"הרוצחים הפלשתינים זוכים בחג חירות משלהם על כל מעשה טרור אותם הם מבצעים", אמרה ח"כ איילת שקד. "בזמן ישיבתם בכלא הם מקבלים משכורת שמנה מהרשות ומתענגים על אוכל טוב, כל זה בתוספת שעות בידור טלוויזיוניות איכותיות עם עשרות ערוצים ובחברה טובה. אה וכמובן, חנינה מהכלא תוך מספר שנים בעקבות חתימה על עסקה. ומי לא רוצה שכל יום יהיה חג??

סגן שר החינוך אבי וורצמן קרא אף הוא לעצור כל הידברות עם הפלשתינים. "הפיגוע הנורא בו נפגעה משפחה בדרכה לחגוג את חג הפסח הוא הוכחה נוספת לכך ששחרור מחבלים רק מעודד טרור ולא מקדם אותנו לעבר השלום. הרשות הפלסטינית שאינה טורחת אפילו לגנות את הטרור וממשיכה לפעול בניגוד להסכמים אינה ראויה למחוות ועל ראש הממשלה לעצור כל סוג של הידברות מולם".

"רצח קצין המשטרה ופציעת אשתו וילד בפיגוע הירי של הפלסטינים בערב חג הפסח הוא אירוע קשה וחמור, המזכיר לנו בדיוק עם מי יש לנו עסק", אמר ח"כ מוטי יוגב, יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בועדת חוץ וביטחון. "ראשות פלשתינית המסיתה כל הזמן להשמדתנו שגיבוריה הם רוצחי יהודים. תנחומיי למשפחת הקצין ואיחולי החלמה ונחמה לאשתו ולילד שנפצע. סומך על מערכת הביטחון שתדע לגדוע את ידי הרוצחים. יש לעצור מייד כל מחשבה ותהליך של שחרור מחבלים רוצחים. עם ישראל חי ושום איום או פיגוע לא יעצור את שיבת עם ישראל לארצו ואת חיזוק ההתיישבות היהודית בכל מלוא רוחב ארצנו".

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לווינגר מסר כי הוא רואה בחומרה רבה את הרצח והפגיעה במשפחות שבאות להתארח לליל הסדר בעיר האבות. "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה ואיחולי החלה לפצועים ומחזק את צה"ל וכוחות הביטחון שיניחו במהירות את ידם על המרצחים". בדבריו קרא לעם ישראל דווקא עכשיו להגיע לחברון כ"תגובה ציונית הולמת. לדבריו "לא ניתן לרוצחים ולמחבלים לפגוע בצדקת דרכנו".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי הגיב אף הוא ומסר תנחומים למשפחת הנרצח וכן כי תפילותיו עם פצועי הפיגוע. "האבסורד זועק לשמיים", הוסיף. "חיילנו מסתכנים בחיפוש המחבל שעה שהוא וחבריו יודעים כי ייתכן שישוחרר בעסקה הבאה. האבסורד חייב להיפסק". בדבריו קרא להחלת הריבונות על כל שטחי הר חברון וכן לפעול לבניה, הבאת יהודים ואישור קרקעות לבניין. "זו התשובה לפיגוע נפשע שכזה ותשובה כזו חייבת להיות מיידית ולבוצע בהקדם, והיא זו שתרתיע את ארגוני הטרור והרוצחים מלפעול במסלול זה בהמשך".

"מצער שאת חג הפסח הזה פותחים בניחום אבלים ולא במועדים לשמחה", אמרה ח"כ שולי מועלם. "בתגובה לפיגוע הרצחני צריכה ממשלת ישראל להפסיק את בירבורי השלום ובאותה נשימה לגרוס את שחרור האסירים. הכתובת מרוחה על הקיר. לאף מחבל לא מגיע להיות בן חורין , בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו פעם במלון פארק והשנה בחברון. הגיע הזמן להפסיק את מעגל הדמים הזה".

סא"ל במיל. מאיר אינדור יו"ר 'אלמגור': "אבדן ההרתעה הישראלית הוא שהוביל לפגוע בערב החג. המחבל שרצח ופצע ידע שבמוקדם מהמאוחר הוא ישוחרר באחת מהעסקות שישראל עושה עם הרשות הפלסטינית.בדרך לפגוע -כל מחבל יודע שיש לו את מטרית ההגנה של הרש"פ ואבו מאזן".

באלמגור אומרים: "אם ישראל תמשיך את המו"מ עם הפלסטינים השבוע ותבצע את המשך שחרור הרוצחים היא מאותתת לפלסטינים שכל תגובות המדינאים בישראל הם לא יותר מתשלום מס שפתיים לצבור בישראלי בעוד בפועל ממשלת ישראל הפכה לאלופת משחררי רוצחי ישראלים ".