הורים שכולים לנתניהו: "אל תגיע להר הרצל ואל תנאם, לא מאמינים לך"

מואב ורדי

הורים שכולים לנתניהו: "אל תגיע להר הרצל ואל תנאם, לא מאמינים לך"

אבותיהם של חיילת ונער שנהרגו לפני כ-11 שנים בפיגוע בחיפה פנו לראש הממשלה ודרשו כי יימנע מלפקוד את טקס ההתייחדות עם חללי הטרור בהר הרצל, במסגרת אירועי יום הזיכרון בשבוע הבא. "אל תישיר מבט של פוליטיקאי אל בני משפחות שכולות ותבטיח הבטחות שלא מילאת. שבענו מהססמאות הנבובות, תן לנו להתייחד בשקט עם יקירנו"

חדשות 10

2014-04-30

רון קרמן ויוסי צור, שני הורים שכולים, קוראים היום במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לנאום, במסגרת טקס יום הזיכרון המרכזי בשבוע הבא.

במכתב – שהועבר דרך ארגון אלמגור – כותבים השניים, גם בשם חבריהם, כי נפגעו מאוד מפעימות שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת המשא ומתן המדיני, ומוחים על כך שהדוברים בטקס הם נשיא המדינה שמעון פרס ונשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, "שלושה אנשים עם נגיעה מהותית בשחרור מחבלים רוצחים מהכלא!" לדבריהם.


בנימין נתניהו בטקס יום הזיכרון בהר הרצל. ארכיון (צילום: רויטרס)

קרמן וצור ממשיכים:

אנא חסוך מאיתנו ומשאר משפחות חללי הטרור את נאומך השנה. אל תגיע לטקס בהר הרצל ואל תישא דברים. אל תישיר 'מבט של פוליטיקאי' אל בני משפחות שכולות, ותבטיח הבטחות שהבטחת בעבר ושלא מילאת אותן. שבענו משפע הקלישאות, הססמאות הנבובות וההבטחות. אינך מתכוון לאף מילה, ואנחנו כבר לא מאמינים לך ולשום מילה שתאמר. מילותיך ודבריך יפלו במילא על אוזניים ערלות.

שני ההורים מציינים כי שלוש פעימות שחרור הרוצחים היו

שלושה תאריכים שנחרצו בבשרנו וחרצו את ליבנו. פגעת בנו ביודעין. אילו באמת היית משתתף בצערנו ומכיר בחשיבות שלנו, היית יכול למנוע סבל נוסף ומיותר כזה מאיתנו. בימים אלה, כמו להוסיף חטא על פשע, משוחררות גופות של מחבלים מתאבדים כך סתם. זה עידוד לטרור, ושוב אתה יכול למנוע מהלך זה, אך אינך עושה זאת. אנא, הרפה מאיתנו ותן לנו להתייחד בשקט ובכבוד עם יקירנו".

החיילת טל קרמן ז"ל, בתו של רון, והנער אסף (בלונדי) צור, בן 17 במותו, נרצחו בפיגוע באוטובוס בשדרות מוריה בחיפה בשנת 2003.