משפחות שכולות בטקס מחאה: "נתניהו שחרר הכי הרבה מחבלים"

יוסי זילברמן

משפחות שכולות בטקס מחאה: "נתניהו שחרר הכי הרבה מחבלים"

לאחר שטענו כי צונזרו בטקס הממלכתי, קיימו נציגי המשפחות השכולות טקס זכרון אלטרנטיבי שבו מתחו ביקורת על שחרור האסירים הביטחוניים על ידי הממשלה. עוד קודם לכן התפרצו בני משפחות שכולות לדבריו של ראש הממשלה נתניהו במהלך נאומו

חדשות 2

2014-05-05


טקס המשפחות השכולות, היום.

בעקבות חילוקי דעות פנימיים בין המשפחות השכולות, ולאחר שלטענתם הוטלה צנזורה על נאום נציגם בטקס הממלכתי לחללי הטרור – קיימו בצהריים (ב') נציגי אלמגור (ארגון נפגעי הטרור) טקס אלטרנטיבי שבו מתחו ביקורת חריפה על הפעימות לשחרור אסירים ביטחוניים במסגרת המגעים המדיניים שקרסו.

"הארגון נטל על עצמו את המשימה להזכיר שלדמם של הקורבנות יש מחיר", אמר מאיר אינדור, יו"ר אלמגור. "לא יעלה על הדעת שביום כמו זה לא נביע את מחאתנו. לדמם של הקורבנות יש מחיר, והמחיר הזה צריך להיות עונש מוות או לפחות מאסר עולם, לא יעלה על הדעת שבגלל עניינים פוליטיים ישחררו רוצחים".

את דבריו כיוון יו"ר הארגון ישירות לאדם אחד. "לחברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי לשעבר", פנה אליו. "היינו פועלים יחד באותה סירה, הוא אף כתב ספרים שבהם הוא מוחה נגד שחרור מחבלים. הוא היה צריך להיות פה בעצמו כדי להסביר למה זה אסור. נתניהו ואנשיו שחררו הכי הרבה מחבלים ועל זה אנחנו מוחים".

במהלך הטקס הממלכתי שהתקיים שעה קודם לכן בהר הרצל, התפרצו כמה מבני המשפחות השכולות לדבריו של ראש הממשלה נתניהו כשהם אוחזים בסרטים אדומים. "אתה משחרר את רוצחי ילדינו", זעקו לעברו. אנשי אבטחה שהיו במקום הוציאו אותם במהרה אל מחוץ לרחבת הטקס.

לאחר שנרגעו הרוחות, החל ראש הממשלה נתניהו בנאומו, שבמהלכו אמר: "ידעתי שאפגוש אתכם כאן. ההחלטה שהתקבלה קשה. היא מתנגשת עם ערך הצדק. המציאות המורכבת באזורנו הביאה לכך שבארבעת העשורים האחרונים מאז 1970, קיבלו ממשלות ישראל החלטות אלה שהן קשות מנשוא".


מחאת המשפחות השכולות (צילום׃ חדשות 2)

"ידעתי שאפגוש אתכם, אבל ראיתי זאת כאחריות שלי כראש ממשלת ישראל שנושא באחריות העליונה. באתי לכאן כדי לעמוד יחד עמכם ביום הזיכרון, ליקיריכם ויקירנו שנפלו. אני מצדיע לגבורתכם ועמידתכם, מאחל החלמה לפצועים, בבניין ציון וירושלים ננוחם. יהי זכרם של חללי פעולות האיבה ברוך לעד".

בהתייחסות להתפרצות בטקס הממלכתי אמר יו"ר ארגון אלמגור כי, "פנו אלינו הורים שכולים בעניין הזה שניקח חסות על כמה צעדי מחאה, אבל אמרנו שאנו לא מתערבים. אני מבין ללבו של המוחה, זה דבר טבעי. ידענו שיהיו פרובוקציות וביקשנו שלא יהיו. אבל זאת ממש לא פרובוקציה אלא בנאדם שמוחה מלבו. מה אנחנו משטר טוטליטרי? הוא דיבר מכאבו. זה הרבה פחות חמור מאשר מה שבני משפחת שליט עשו בטקס הממלכתי לפני שנה".