משפחות שכולות צעדו ליד מלון פארק

חזקי עזרא

משפחות שכולות צעדו ליד מלון פארק

מאות בני משפחות שכולות ופעילי "ישראל שלי" צעדו במחאה על שחרור המחבלים. "הרוצח המתועב יקבל מתנה לחג הפסח".

ערוץ 7

2014-03-25

מאות מפגינים, בני משפחות שכולות מארגון "אלמגור" ופעילי תנועת "ישראלי שלי", צעדו הערב (שני) בנתניה במחאה על שחרור המחבלים הצפוי בימים הקרובים.

המפגינים יצאו מקניון השרון וסיימו את הצעדה סמוך למלון "פארק", בו נרצחו לפני 12 שנים 32 בני אדם בפיגוע בליל הסדר.

"כולנו יוצאים לרחובות כדי להרעיש את המדינה וכדי שהממשלה תבין שלא משחררים רוצחים עם דם על הידיים", אמר אורן תמם, אחיו של החייל משה תמם הי"ד שנחטף ונרצח על ידי מחבלים.

דליה פיסטיאן, ששכלה את הוריה בפיגוע ב"פארק", קראה לראש הממשלה להתעשת ולעצור את שחרור הרוצחים. "נותנים לרוצחים האלה, שהידיים שלהם עטופות בדם, להיכנס למדינה שלנו חופשי ולרצוח אותנו, להשאיר יתומים ואלמנות ובתים עם כאב לב.

"יושב לנו ביבי נתניהו עם הגברת שרה ומטייל בכל העולם… יושבים השרים ולא חושבים עלינו, מתי יפסיק הרצח? מתי יפסיק הטרור? למה משחררים מחבלים? כדי שימשיכו לרצוח אותנו?", שאלה פיסטיאן וקראה לנתניהו "תקום ותעשה משהו, תפסיק לשחרר מחבלים".

אייבי מוזס, שאשתו עופרה ובנו טל נרצחו בפיגוע בשנת 1987, סיפר בהפגנה כי "המחבל המתועב קיבל פעמיים מאסר עולם ועוד 76 שנה כי הוא פצע אותי ושרף אותי ואת שני ילדיי שחיים היום. על כל זה הוא יקבל מתנה בחג הפסח הקרוב?"

בשנת 1987 הושלך בקבוק תבערה לתוך מכוניתה של משפחת מוזס, האם, עופרה הי"ד, שהייתה הרה, ניספתה ברכב הבוער, הבן הקטן טל הי"ד, ניכווה אנושות ונפטר לאחר כמה חודשים. שאר בני המשפחה, האב אייבי, בתו עדי, בנו ניר וחבר של ניר שהיה ברכב – ניכוו קשות ונושאים בנפשם וגופם את הכאב והצלקות.