הפעימה הרביעית בוטלה – מאהל נפגעי הטרור פורק

יוחאי עופר

הפעימה הרביעית בוטלה – מאהל נפגעי הטרור פורק

דקות ארוכות הריעו הפעילים שפקדו את המקום וסרבו להפסיק לחגוג את ביטול שחרורם של האסירים הביטחוניים עד אשר פירקו את המאהל. בארגון אלמגור קוראים לממשלה "לאסוף את כל הרוצחים שכבר שוחררו ושאין שום סיבה שיהיו בחוץ"

NRG

2014-04-04

חוגגים בזהירות: במאהל המחאה של משפחות נפגעי הטרור אשר הוקם לפני כעשרה ימים מול מעון ראש הממשלה, נשמו לרווחה עם ההודעה על ביטול הפעימה הרביעית. דקות ארוכות הריעו הפעילים שפקדו את המקום במשמרות בימים האחרונים, וסרבו להפסיק לחגוג את ביטול שחרורם של האסירים הביטחוניים עד אשר פירקו את המאהל.


המשפחות השכולות מפרקות את מאהל המחאה נגד שחרור מחבלים (צילום: מירי צחי)

"אני חושב שהלילה אוכל אולי לישון", סיפר בהתרגשות יעקב (קוקו) טובול, אביו של ליאור טובול ז"ל, שנרצח ביחד עם חברו רונן קרמני ז"ל באוגוסט 1990. השניים נחטפו בסמוך לשכונת רמות לשם הסיע אותם חבר משותף, כאשר שלושה מחבלים אספו אותם לרכב בו נסעו, שם כפתו ודקרו אותם למוות בכל חלקי גופם, וכעבור שתי יממות אותרו בוואדי שבין בית חנינא לשכונת רמות. "עכשיו שנודע לנו שהמחבל לא משתחרר מתחיל להיות טוב יותר, ושאני רואה את זה יורדת לי אבן מהלב, אבל השאלה אם זה לא מהלך שיחזיק שבוע או שבועיים ואני מפחד שעושים לנו תרגיל".

טובול שבנו נדקר באכזריות 24 פעמים, מספר שמאז הרצח הוא לא מצליח לעצום עין ואת הלילה מעביר בשתיית כוסות קפה ועישון, אבל הלילה הזה הוא מקווה יהיה שונה בעבורו. "נלחמתי שלא ישחררו אף אחד בעבור כולם, ובטח שגם בעבור ליאור הילד שלי, ואי אפשר להוציא מרצחים כאילו לא קרה כלום ואנחנו יודעים מי הם. ליאור איתי בכל המאבק הזה, והוא יודע שאני נלחם שהרוצח שלו יירקב בכלא".

אל החגיגות במאהל הצטרף במהלך הערב גם אליחי בן ישי, שאחותו רותי נרצחה יחד עם בעלה אודי ושלושת ילדיהם בביתם שבאיתר, בידי שני מחבלים מהכפר השכן עורתא. "אנחנו מרוצים מההחלטה של אבל עצוב לנו שהמניעים זה פיצוץ המשא ומתן ולא בגלל החלטה נחושה של ממשלת ישראל".

בן ישי הצטרף בשבועות האחרונים למאבק ונטל בו חלק מרכזי כאשר לדבריו הקריאה המרכזית שיוצאת מהמאהל היא למנוע מהלכים כאלו בעתיד. "אנחנו קוראים שהדבר לא יעשה מלכתחילה ולא צריך שמהלך כזה יפול בגלל תקלות, אלא שלא יקרה ועכשיו נדרש לשאול למה זה היה ומה המסר שהעבירה הממשלה שהסכימה לשחרר מחבלים ואנחנו מקווים שהשיח בעניין הזה יהיה שונה בעתיד".

בתנועת "ישראל שלי" וארגון "אלמגור" שהקימו את המאהל הביעו שביעות רצון לפני שהחלו לפרק אותו ביחד עם בני המשפחות השכולות והצהירו כי היעד הבא הוא שחרורו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד. "זו חגיגה עם שמחה מהולה בעצב כי שוחררו כבר עשרות רוצחים" אמר מאיר אינדור שהוסיף כי האווירה הציבורית יצרה מציאות שלא הייתה נוחה למקבלי ההחלטות כאשר לחץ שהופעל על שרים בידי נציגי המשפחות מנע את שחרור המחבלים.

"אנחנו מרגישים תחושת הצלחה אבל הקרב עוד לא נגמר כי המחבלים מחפשים עוד מחילות, וזו שמחת עניים. אני קורא לממשלה לאסוף את כל הרוצחים שכבר שוחררו ואין שום סיבה שיהיו בחוץ, ונדרש לעקור מהשורש את התופעה הזו".


המשפחות השכולות מפרקות את מאהל המחאה נגד שחרור האסירים (צילום: מירי צחי)