פניה מרגשת לאובמה: סיים טרגדיית פולארד

פניה מרגשת לאובמה: סיים טרגדיית פולארד

משפחות שכולות שרוצחי יקיריהן שוחררו לחופשי פנו לנשיא ארה"ב: כבוד הנשיא, בלב קרוע אנו פונים ומבקשים ממך – אנא שחרר את פולארד.

ערוץ 7

2014-04-06


המשפחות השכולות (צילום: פלאש 90)

משפחות שכולות שרוצחי יקיריהן שוחררו במסגרת המשא ומתן המדיני פנו לנשיא ארה"ב ברק אובמה ודרשו ממנו "לשחרר את פולארד כמחווה לקורבן שלנו".

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" שיזם את הפנייה המרגשת לאובמה, העביר את המכתב לבית הלבן דרך שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו.

המכתב המלא:

אנו, בני משפחות שכולות, שרוצחי יקירינו שוחררו כתוצאה מהלחץ שהפעילה ארה"ב על ממשלת ישראל, לשחרר רוצחי נשים וילדים כמחווה לשיפור אווירת המו"מ.

כבוד הנשיא, אנחנו מקווים שבין המשימות הרות הגורל שעומדות בפניך תצליח למצוא את הזמן לעצור לדקה ולחשוב על אשר עבר עלינו בחודשים האחרונים. גם בימים רגילים אנחנו חיים יום יום עם הכאב האין סופי של האובדן. בחלומות הלילה ובחלומות בהקיץ, אנו רואים מול עיננו שוב ושוב את הרגע שבו הרוצחים תקעו את הסכין, הגרזן או כדור האקדח בגופם של יקירנו.

עצם העלאת האפשרות לשחרור הרוצחים הייתה בשבילנו סכין בלב במלוא מובן המילה, והביאה איתה אינספור לילות של בכי וחוסר שינה. איש מאתנו לא הסכים לקבל את הרעיון שבכדי לקדם הסכם שלום
יש צורך לשחרר רוצחים מתועבים שלקחו באכזריות את חייהם של זקנים, נשים, ילדים ואנשים חפים מפשע.

במציאות שלקוחה כאילו מתוך סיוט אבסורדי מצאנו את עצמנו נאלצים להפגין, להיאבק ולזעוק כדי למנוע את שחרור רוצחי יקירינו. עצרנו את חיינו בכדי לנסות למנוע את שחרורם של מי שעצרו לנצח את חיי בני משפחתנו.

לצערנו, לא הצלחנו במאבקנו. קרוב ל-80 רוצחים ארורים שוחררו ב-3 הפעימות האחרונות והתקבלו בחגיגות ענק על ידי אבו מאזן תוך שהם מוצגים כגיבורים. הרגשנו את הלב מתפוצץ למראה רוצחי ילדים הנישאים על כפיים, התפלצנו לראות אותם יושבים באולפני הטלוויזיה, לבושים בחגיגיות ומסבירים בגאווה כיצד שחטו את קרובינו ובכך מסיתים את הדור הצעיר ללכת בעקבותיהם.

גם את הפעימה הרביעית שכללה את שחרור המתועבים ביותר שניתן להעלות על הדעת לא הצלחנו למנוע, אלמלא שאבו מאזן היה מחליט לפוצץ את המשא ומתן, גם הרוצחים הללו היו לצערנו משתחררים.

אדוני הנשיא, עם ישראל כולו ואנחנו אולי יותר מכולם, הרגיש בשבוע האחרון שהנה, לפחות משהו טוב אחד עומד לקרות פה. אחרי קרוב ל-30 שנה, הפצע המדמם של פרשת פולארד עמד להסתיים. אנו משוכנעים בכך שגם אם ההחלטה הגיעה בעיתוי זה הרי שביסודה של ההסכמה לשחרר את פולארד עמדו שיקולי ההומאניות והצדק כפי שבאו לידי ביטוי במכתבים של בכירים אמריקנים ומכובדים כמו מזכירי המדינה קיסנג'ר ושולץ, ראשי CIA ו- FBI, משפטנים מהשורה הראשונה ועוד עשרות בכירים חשובים אשר הסבירו כי פולארד אמנם עבר עבירה חמורה אולם הוא ריצה עונש חסר תקדים ומצבו הרפואי מהווה אף הוא שיקול התומך בשחרורו.

כבוד הנשיא, בלב קרוע אנו פונים ומבקשים ממך – אנא שחרר את פולארד, בשם הצדק, החמלה והאנושיות וללא תלות בכל נושא אחר, חשוב ככל שיהיה.

אם לא די בכל הפניות והשיקולים, אנא עשה זאת גם כמחווה למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל, שנאלצו לראות את רוצחי יקיריהן משתחררים, ושסיום הטרגדיה של פולארד תהווה בשבילן לפחות קמצוץ של נחמה.

בכאב עצום ובלב קרוע,

דליה בובליל אוחנה – אחותו של דוד דדי ז"ל

גילה מולכו – אחותו של איאן שון פיינברג ז"ל

סנפיר נוי – בתו של אמנון פומרנץ ז"ל

רבקה רוטנברג – רעייתו של איזק רוטנברג ז"ל

אלון הריס – נכדו של ישראל טננבאום ז"ל

משה דוייטש – אחיו של ישעיהו יוחנן דוייטש ז"ל

בלה בקר – רעייתו של משה בקר ז"ל

מירב אושר – בתו שלאבי אושר ז"ל

נפתלי אלמקייס – אחיה של לאה אלמקייס ז"ל

יניב אליהו – בנו של יוסי אליהו ז"ל

יוליה לויט – קרובתה של גניה פרידמן ז"ל

ירון פרידמן – אחיו של גיא פרידמן ז"ל

שושנה שוקר – אמו של שי שוקר ז"ל

חיים שלם – בנו של שלמה יחיא ז"ל

לאה פדרינג – בתו של מוריס אדרי ז"ל

טלי גטניו – בתה של שרה שרון ז"ל

מגיד כדור – גיסו של ג'מיל חסון ז"ל

פהד כנעאן – בנו של מופיד כנעאן ז"ל

אורנה עמרני – אחותו של עקיבא שאלתיאל ז"ל

גבריאל זנדני – אחיינו של יוסף זנדני ז"ל

נפתלי בן יאיר – אחיו של מאיר בן יאיר ז"ל

מולי ביטון – רעייתו של מוטי ביטון ז"ל