אב שכול: "ארה"ב סוחטת יותר מאבו מאזן"

עומרי אפרים; רועי קייס

אב שכול: "ארה"ב סוחטת יותר מאבו מאזן"

ארגון "אלמגור" ערך מסיבת עיתונאים מול בית רה"מ בשל הדיווחים על אפשרות שחרור מאות אסירים תמורת פולארד. "האמריקנים רימו אותנו". אב לנער שנרצח בפיגוע: "פולארד חתם על מכתב שלא ישוחרר תמורת מחבלים"

Ynet

2014-04-01

משפחות נפגעי פעולות הטרור נגד שחרור רוצחי יקיריהם: ארגון "אלמגור" ערך הערב (יום ג') מסיבת עיתונאים מול בית ראש הממשלה בירושלים על רקע הדיווחים, שלפיהם המרגל ג'ונתן פולארד ישוחרר תמורת מאות אסירים ושהפעימה הרביעית במסגרת המו"מ תצא לפועל.

מנכ"ל "אלמגור" מאיר אינדור תקף את הכוונות לשחרר את האסירים ואמר: "אנחנו מנסים להעביר מסר מאוד ברור ששחרור רוצחים עם דם על הידיים זה דבר שלא ייעשה. האמריקנים מאלצים את ישראל לסחור ולתת בדם יהודים". לדברי אינדור, נציגי הארגון היו צריכים להיפגש עם שר בכיר בממשלה בלשכתו, אך הפגישה בוטלה בשל משבר חמור, לטענתו, בין הליכוד לבית היהודי.

"מדינת ישראל שילמה כבר בשחרור אסירים. היינו אמורים לקבל את פולארד בהבטחה של קלינטון. האמריקנים פשוט רימו אותנו", אמר אינדור.

משפחות הנרצחים: "לא לשחרור האסירים"


אביה של רות פוגל במאהל המחאה, היום (צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות)


צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות


משפחות שכולות מפגינות בשבוע שעבר נגד שחרור האסירים (צילום: רויטרס)

יעקב טובול, אביו של ליאור טובול שנרצח בפיגוע בשנת 1993, דיבר אף הוא במסיבת עיתונאים וטען כי המרגל הישראלי חתם בעבר על מכתב שהוא אינו מוכן להשתחרר תמורת שחרור מחבלים.

טובול, שרוצח בנו עשוי להשתחרר בפעימה הרביעית, הפנה את עיקר האשמה לעבר הממשל האמריקני. "ארצות הברית סוחטת אותנו יותר מאבו מאזן", אמר טובול.

בין הדוברים היה גם הרב יהודה בן ישי, אביה של רות פוגל שנרצחה יחד עם ארבעה בני משפחתה בפיגוע באיתמר במרס 2011. "אנו נמצאים בעמדה מאוד גורלית של עם ישראל. הפכנו לסמל בעיני העולם של מלחמה בטרור, במחבלים, באנשים שרוצחים ללא הבחנה, אך לצערנו הרב אצלנו זה הגיע עד לתינוקת בת שלושה חודשים. היום הרוצחים האלו נקראים האסירים ולא מחבלים".

הרב בן ישי המשיך ותקף: "כשמביאים את ראש הממשלה לשחרר את הרוצחים רוצים להוסיף חטא על פשע ועכשיו מוסיפים לחוסר המוסריות הזו קלף חדש בדמות ג'ונתן פולארד. מאדם שמזמן היה צריך להיות איתנו רוצים להפוך אותנו לאנשים שיוותרו על כל עיקרון ועל כל ערך. באנו לחזק את נתניהו ולומר לו שיש לו מנדט להגיד לא.

גם בארגון נפגעי פעולות האיבה הגיבו לשחרור האסירים הצפוי ודרשו מהממשלה לעצור את המחוות החד-צדדיות. "יש להתנות את שחרור המחבלים העתידי בהסכם שלום ולא בנכונות לדיונים על שלום". עוד נמסר מהארגון כי "שחרור האסירים, שנעשה על גבנו, הינו פשרה פוליטית של הממשל שכשל ולא הצליח לשמור על יקירנו ומשתמש בנו בצורה הצינית ביותר לצרכיו".

מוקדם יותר אמר גורם פלסטיני שמעורה במגעים כי שני הצדדים הסכימו על מתווה כללי, שלפיו הפעימה הרביעית של שחרור האסירים תצא לפועל ותכלול ערבים-ישראלים ובמקביל ישוחרר פולארד.

הבוקר טען גורם ישראלי בכיר המעורה בפרטי המשא ומתן כי פולארד ישוחרר על פי ההסכם המתגבש לפני ליל הסדר – כלומר בשבועיים הקרובים. בתמורה, המו"מ בין ישראל לפלסטינים יוארך לתוך שנת 2015. בנוסף, הפעימה הרביעית תצא לפועל וישוחררו עוד 400 אסירים פלסטינים בלי דם על הידיים שישראל תבחר.

על פי הבכיר הישראלי, מרוואן ברגותי יישאר בכלא הישראלי. כמו כן, ציין הגורם כי לא סוכם על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים, אך ישראל תפרסם פחות מכרזים.

במקביל, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי אישרה כי מזכיר המדינה ג'ון קרי ישוב לרמאללה ביום רביעי, לאחר ביקור בזק בכינוס נאט"ו בבריסל.

בסוכנות הידיעות "מען" דווח כי המשלחת הפלסטינית נפגשה לפני הצהריים עם אבו מאזן. אתמול קיבלה ההנהגה ברמאללה שלוש החלטות, שהראשונה היא לפנות למוסדות האו"ם מיד כשיסתיים המו"מ הנוכחי ב-29 באפריל.

ההחלטה השנייה היא להתנגד להארכת המו"מ עד לסוף השנה ללא שחרור כמות גדולה של אסירים ולדרוש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ההחלטה השלישית נוגעת להקמת ועדה שתסדיר עם חמאס את הקריאה לבחירות לפרלמנט ולנשיאות. על פי הדיווח, אם חמאס יסכים אז הרשות תפנה לאו"ם ותפסיק את המו"מ עם ישראל לאלתר.