המשפחות השכולות: "ראש הממשלה יהיה אלוף משחררי הרוצחים"

יוסי זילברמן

המשפחות השכולות: "ראש הממשלה יהיה אלוף משחררי הרוצחים"

ארגון נפגעי פעולות הטרור זועם על ההסכם המתגבש – שחרור מאות אסירים פלסטינים תמורת שחרור פולארד והמשך המו"מ. "לא מוסרי להחליף בין אדם שכבר מזמן היה צריך להיות כאן ולשחרר מחבלים", אמרו נציגי המשפחות

חדשות 2

2014-04-01

על רקע הידיעות לגבי עסקה מתגבשת בין ישראל לרצות הברית שבמסגרתה ישוחרר המרגל היהודי ג'ונתן פולארד לאחר 30 שנים בכלא האמריקני, קיים אחר הצהריים (ג') ארגון נפגעי הטרור אלמגור מסיבת עיתונאים סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, שבמהלכה הגיבו המשפחות השכולות על המתווה המתגבש.

יו"ר אלמגור, מאיר אינדור, אמר באירוע כי "נוצר משבר ממשלתי שחוצה את הליכוד והבית היהודי". לדבריו, יש לשחרר את פולארד – אך לא בכל מחיר: "ישראל שילמה גם בהסכמים קודמים והאמריקנים רימו אותנו. הפעם נראה כי ממשל אובמה מתעלה על עצמו בתרגילים נבזיים".


ארכיון (צילום: חדשות 2)

באירוע נכח גם יהודה בן-ישי, אביה של רות פוגל ז"ל שנרצחה בפיגוע באיתמר. "אנו נמצאים ברגע גורלי של עם ישראל ומדינת ישראל מאז הקמתה; היום רוצחי המשפחה שלנו מכונים אסירים. הם כבר לא 'מחבלים'. כשמביאים את ראש הממשלה לשחרר אותם – הופכים אותנו לאנשים לא מוסריים כי אנחנו מוותרים על כל סולם הערכים שלנו".

בן-ישי סיפר על פגישתו בעבר עם פולארד. "הוא אמיץ ואציל וכדי להפוך אותנו לאנשים לא מוסריים רוצים לעשות החלפה בין אדם שמזמן היה צריך להיות איתנו כאן תמורת שחרור מחבלים. אנחנו כאן כדי לחזק את ראש הממשלה והשרים: יש לכם את המנדט להגיד לא!"

המתווה: מאות אסירים תמורת פולארד

על פי הסיכום שהושג בין נתניהו לקרי, תשחרר ארצות הברית את פולארד לפני ליל הסדר. בתמורה, תשחרר ישראל 26 אסירים – בהם ערביי ישראל – שהיו אמורים להשתחרר בפעימה הרביעית, ובנוסף עוד כ-400 אסירים שלא היו מעורבים במעשי רצח.


צילום׃ יוסי זילברמן, חדשות 2

נתניהו הסכים גם לריסון הבנייה בשטחים שמשמעותה אי פרסום מכרזים חדשים לבנייה מעבר לקו הירוק. העסקה תלויה באישור הפלסטינים. מחר ישוב קרי לישראל כדי להיפגש עם אבו מאזן בעניין זה.